نرخ‌های جدید برخی پروازهای خارجی

نرخ‌های جدید برخی پروازهای خارجی

http://www.bananews.irشرکت‌های خارجی نرخ بلیت پروازهای خود به ایران و از ایران را ۱۰۵ درصد افزایش دادند. البته این افزایش با وجود ثابت بودن نرخ جهانی بلیت تنها برای مسافرانی است که از ایران به مقاصد بین‌المللی پرواز می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از بامداد چهارشنبه – ۲۴ آبان‌ماه – بخشنامه‌ای به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شد که بر اساس آن نرخ بلیت هواپیما البته این بار در پروازهای خارجی افزایش می‌یابد.

پیش ازاین تاریخ، نرخ ارز تخصیص‌یافته به پروازهای خارجی براساس دلار ۱۲۲۶ تومان محاسبه می‌شده است اما با بخش‌نامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است، از چهارشنبه نرخ بلیت پروازهای خارجی بر اساس هر دلار ۲۴۹۲ تومان محاسبه می‌شود.

به این ترتیب با وجود ثابت بودن نرخ جهانی بلیت پروازهای خارجی تنها برای مسافرانی که از ایران به مقاصد بین‌المللی پرواز می‌کنند، افزایش قیمت اعمال می شود.

تعداد مسیرهای پروازی و قیمت آنها در کتابچه یاتا مشخص است و سقف و کف داشته و می‌تواند با توجه به نوع هواپیما و با توجه به مشخصه‌های دیگر متغیر باشد.

به طور مثال پرواز رفت و برگشت تهران – استامبول – فرانکفورت ۱۱۵۰ دلار بوده و هست اما با توجه به اعمال نرخ دلار ۲۴۹۲ تومانی نرخ خرید این بلیت ۱۰۵ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش نرخ‌ها از ۲۴ آبان اعمال شده و بلیت‌ها با نرخ جدید فروخته می‌شود.

همچنین نرخ بلیت پرواز دو طرفه دوبی – تهران – دوبی با شرکت امارات ایر، ۴۰۱ دلار است که با نرخ ارز قبلی ۵۱۲ هزار تومان بود اما از چهارشنبه به یک میلیون و دو هزار تومان افزایش یافته است.

 

این شرکت همچنین بلیت رفت و برگشت تهران – دوبی – لندن را دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌فروشد در حالیکه پیش از این نرخ این بلیت یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بود.

امارات ایر بلیت دو طرفه یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومانی تهران – دوبی – پکن را به دو میلیون و ۹۴۲ هزار تومان افزایش داده است.

نرخ بلیت دو طرفه تهران – دوبی – کوالالامپور ۹۹۸ هزار تومان بوده که در جریان افزایش جدید، یک میلیون و ۹۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

ترکیش ایر بلیت رفت و برگشت مسیر تهران – میلان – تهران را که یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود چهارشنبه تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داد اما از آنجا که می‌خواست در جریان رقابت باشد و مشتری‌های خود را از دست ندهد امروز نرخ این بلیت را تا یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان کاهش داده است.

بیشترین نرخ بلیت در شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مربوط به لوفتهانزا است که تهران – فرانکفورت – تهران و برعکس را پنج میلیون تومان می‌فروشد اما به گفته مسوولان فروش آژانس‌ها خریدار ندارد.

شرکت‌های هواپیمایی اتریشی نیز در روند خود تغییری ایجاد نکرده‌اند و همچنان بلیت‌ها را با همان قیمت و با کردیت کارت‌های خارجی به فروش می‌رسانند.

به گفته مسوولان آژانس‌های هواپیمایی نرخ بلیت پروازهای خارجی در این حد جدید نمی‌ماند و برای رقابت شرکت‌ها معادل ریالی بلیت پروازهای خارجی را کاهش خواهند داد.

البته از آنجا که افزایش نرخ بلیت در پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی به صورت آزاد از سوی ایرلاین‌ها و البته با تایید سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود می‌توان به زودی منتظر افزایش نرخ بلیت این پروازها نیز بود.

طی چند روز گذشته نرخ بلیت برخی مسیرهای خارجی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزایشی ۱۰ درصدی داشته است؛ این خبری است که صفدری مدیر فروش یکی از آژانس‌های هواپیمایی به ایسنا داد. البته زمزمه افزایش بیشتر نرخ بلیت پروازهای خارجی هما هم به گوش می‌رسد زیرا در تماس با نمایندگی های فروش این شرکت اپراتورها اعلام می‌کنند افزایش بلیت در هفته آینده اجرایی خواهد شد. اما اینکه چه اندازه خواهد بود، مشخص نیست زیرا هیچ مسوولی در سازمان هواپیمایی و نیز شرکت‌های هواپیمایی در این باره پاسخگو نیستند.

 

 

 

    نظرات