بررسی سایت‌های تاریخی زلزله‌زده‌ در نشست ایکوموس ایران

بررسی سایت‌های تاریخی زلزله‌زده‌ در نشست ایکوموس ایران

http://www.bananews.irایکوموس ایران سایت‌های تاریخی زلزله‌زده‌ی کشور را در یک نشست تخصصی بررسی می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) موسسه‌ی فرهنگی ایکوموس ایران ۲۹ آبان‌ماه نشستی با عنوان « زلزله و میراث فرهنگی» در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می‌کند. در این نشست ابراهیم زرگر، ناصر نوروززاده چگینی، منوچهر قریشی و زهرا اهری حضور خواهند داشت و صابر اسدی نیز درباره‌ی «سایت‌های تاریخی زلزله‌زده‌ی ایران» سخنرانی می‌کند.

این برنامه با همکاری کمیته‌ی آموزش و کمیته‌ی آمادگی خطر ایکوموس ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به‌تازگی دو کمیته‌ی جدید در ایکوموس ایران آغاز به کار کرده‌اند که یکی از آن‌ها در زمینه‌ی حفاظت و پیشگیری از آسیب رسیدن به آثار تاریخی در مقابل بلایای طبیعی فعالیت می‌کند. این کمیته از دو عضو پیوسته‌ی ایکوموس ایران، یعنی ابراهیم زرگر و زهرا اهری و یک عضو وابسته، صابر اسدی تشکیل شده است.

رییس ایکوموس ایران در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داده است: این کمیته بررسی می‌کند که محوطه‌ها و بناهای تاریخی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله‌، سیل یا آتش‌سوزی و منازعات میان کشورها چگونه حفاظت شوند. در این کمیته که به نام کمیته‌ی علمی ایکورپ (ICORP)، کمیته‌ی بین‌المللی آمادگی خطر فعالیت می‌کند، هرآنچه که آثار تاریخی را تهدید کند، شامل می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به تالار دکتر شیرازی، واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹، فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش جهان مراجعه کنند.

 

 

 

    نظرات