بهره برداری از  ۴۰ بندر چند منظوره در کشور

بهره برداری از ۴۰ بندر چند منظوره در کشور

http://www.bananews.irمعاون اول رییس جمهوری با اشاره به احداث ۶۰ بندر کوچک چند منظوره توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال گذشته، گفت: تا پایان امسال نیز ۴۰ بندر دیگر در کشور به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈ محمدرضا رحیمیˈ روز دوشنبه در آیین افتتاحیه دهمین همایش دوسالانه سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS 2012) که با حضور شماری از مسوولین و شخصیت های لشگری و کشوری آغاز بکار کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن سواحل گسترده در خلیج فارس، دریای عمان وهمچنین دریای خزر در شمال کشور از موقعیت جغرافیایی و قابلیت ترانزیتی بالایی برخوردار است.

رحیمی یادآور شد: ظرفیت ترانزیتی کشور که هم اینک سالیانه حدود ۲۰ میلیون تن است، باید به ۵۰ میلیون تن افزایش یابد.

وی اظهارداشت: در همین حال با توجه به این که دریاها و سواحل به عنوان حلقه اتصال و پیوند کشورها به شمار می روند و جمهوری اسلامی ایران نیز دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی است، باید با بهره گیری از این نعمت عظیم الهی در جهت توسعه دریا محور بکوشیم.

 

رحیمی در ادامه توسعه گردشگری، سوخت رسانی به کشتی ها در بخش توسعه دریا محور و فعالیت های صنعتی مربوط به صنایع دریایی را از قابلیت ها و ظرفیت های مهم سواحل، بنادر و سازه های دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی گفت: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و جایگاه و نقش ایران در منطقه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع و متولی حمل و نقل دریایی باید نسبت به توسعه و تجهیز بیشتر بنادر تجاری کشور اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت های نهم و دهم در زمینه توسعه سواحل و بنادر، خاطرنشان کرد: به رغم توجه دولت در زمینه توسعه سواحل و بنادر هنوز کارهای انجام نشده زیادی برای توسعه این بخش پیش رو داریم.

وی، برگزاری این همایش علمی و تخصصی که بیانگر ایجاد ارتباط پایدار و مستحکم بین المللی و تبادل علم و دانش و تجربه میان صاحبان اندیشه را یکی از اقدامات موثر و سازنده سازمان بنادر و دریانوردی دانست.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه اظهارداشت: باید در راستای پیشرفت سواحل و سازه های دریایی در سطح نوین، تقویت های لازم انجام شود.

در پایان سخنرانی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری از دستگاه ˈ پایشگر بصیر خلیج فارسˈ رونمایی شد.

دهمین همایش دو سالانه بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی که از امروز دوشنبه در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد، تا اول آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

    نظرات