زمین نشست کرد؛ آبرسانی کرمان مختل شد

زمین نشست کرد؛ آبرسانی کرمان مختل شد

http://www.bananews.irآبرسانی به مناطق مختلف کلانشهر کرمان از ابتدای هفته جاری دچار اختلال جدی شده است بطوریکه افت فشار و قطعی مکرر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  هشدارهای سازمان زمین شناسی استان کرمان در خصوص نشست زمین در نهایت یک نمود عینی پیدا کرد و مردم کرمان پس از نشست و رانش زمین در منطقه قریه العرب که مهمترین منبع تامین آب شهر یک میلیون نفری کرمان است با اختلال در شبکه توزیع آب شهری مواجه شده اند.

گفته می شود که لوله ای با قطر یکهزار و ۲۰۰ میلیمتری که منبع اصلی آب شهر است دچار خسارت جدی شده است و همین امر تامین آب شهر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل

از زمان بروز این حادثه که ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح شنبه هفته جاری بوده نیروی امدادی در منطقه حضور یافته اند و درحال رفع مشکل هستند اما شدت خسارت موجب طولانی شدن زمان ترمیم خسارات شده است.

با این وجود تلاش شبانه روزی برای حل مشکل در حال انجام است.

صدمه دید شاه لوله اصلی آب شهر کرمان در حال حاضر سبب شده است مردم شهر کرمان با افت شدید آب شهری مواجه شوند و از سوی دیگر در برخی مناطق آب در برخی ساعات روز قطع می شود.

پمپهای آب خانگی مشکل را تشدید کرده است

گفته می شود در برخی خیابانهای شهر که افت فشار شدت بیشتری دارد توزیع آب با تانکر نیز انجام شده است.

 

در این میان استفاده برخی از شهروندان و از پمپهای آب نیز موجب شده است واحدهای مسکونی فاقد پمپ نیز با مشکل بیشتری مواجه باشند با این حال مسئولان استان کرمان قول حل مشکل در اسرع وقت را داده اند.

نشست ۵۰ متر از شاه لوله تامین آب کرمان
محمد طاهری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در گفتگو با مهر پیرامون علت افت اخیر آب لوله کشی شهر کرمان گفت: لوله ای با قطر ۱۲۰۰ میلیمتر که نزدیک به دو سوم آب کرمان را از قریه العرب( گلزار) تامین می کرده است ساعت هشت و نیم صبح شنبه بر اثر نشست زمین دچار حادثه و خسارت شد.

این مسئول در ادامه گفت: بیش از ۵۰ متر از این لوله نشست پیدا کرده و دچار آسیب شده که باعث بحران افت فشار آب در کرمان شده است.

وی همچنین یادآوری کرد: با بررسی های انجام شده با توجه به قطر لوله خسارت دیده که یک متر و بیست سانتیمتر می باشد عملیات ترمیم به صورت شبانه روز ظرف ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت تا مشکل افت آب برطرف گردد.

فشار آب کرمان در سطح شهر تقسیم شده است

طاهری افزود: ظرف دو سه سال گذشته این دومین موردی بوده است که با آن مواجه شده ایم و این در حالی است که این نشست ها و رانش های زمین را متاسفانه نمی شود پیش بینی کرد و با اطمینان گفت که در آینده دوباره چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نیز ناگفته نماند که ما تنها دجار افت فشار آب شده ایم نه قطعی آب ، که تحت این شرایط مجبور به تقسیم فشار آب در تمام سطح شهر کرمان شده ایم که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ لیتر آب را از دشت حسین آباد تامین نموده ایم.

آبرسانی با تانکر به برخی مناطق شهر

طاهری در ادامه افزود: برای رفع نیاز آب در بعضی مناطق شهر که اختلاف ارتفاع یا مصرف بالا داشته اند و یا طی تماس های تلفنی از کمبود آب در آن مناطق مطلع شده ایم به وسیله تانکر بحران کمبود آب آن مناطق را به حداقل رسانده ایم.

وی در این رابطه افزود: تاکنون حدود ۱۲ تانکر در سطح شهر توزیع شده آب تکایا و مساجد نیز فراهم شده است.

وی گفت: از تمامی مردم کرمان خواهشمندیم مثل همیشه با صرفه جویی جدی آب یاریگر ما باشند تا بتوانیم مشکل افت فشار آب را در سطح شهر کرمان برطرف کنیم.

مردم همکاری کنند

بروز چنین مشکلاتی با توجه به بروز حوادث طبیعی در هر مکانی محتمل است و در این میان مردم شهر کرمان باید با همکاری بیشتر و صبر در انتظار حل مشکل باشند و با استفاده کمتر و صرفه جویی در مصرف آب امکان استفاده از این نعمت خدادادی را برای سایر همشهریان مهیا کنند این درحالی است که تلاشهای بی وقفه برای حل مشکل ادامه دارد و به زودی وضعیت تامین آب کرمان به حالت عادی باز خواهد گشت.
گزارش: معصومه قطب الدینی

 

 

 

    نظرات