ابلاغیه برای نمای ساختمان‌های تهران

ابلاغیه برای نمای ساختمان‌های تهران

http://www.bananews.irشهرداری‌تهران برای چندمین بار طی سال‌های اخیر وعده داده، طراحی و احداث نمای ساختمان‌ها را ضابطه‌مند کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هم‌اکنون ساختمان‌های در حال ساخت در تهران با هر آنچه سلیقه غیرحرفه‌ای سازنده بخواهد، نما کاری می‌شود و در اغلب مواقع به دلیل عدم هماهنگی نمای ساختمان‌ها در یک خیابان، منظر شهری آنچنان اسفناک و به هم ریخته می‌شود که گویی نظارت بر ساخت‌وساز در پایتخت از کمترین درجه برخوردار است.

روز گذشته مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تهیه اولین دفترچه انضباط نما، از تدوین الگوی اولیه راهنمای طراحی ، کنترل و اجرای نماهای شهری خبر داد.
جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: موضوع متناسب سازی و ساماندهی نماهای شهری در راستای تدقیق خواسته های طرح تفصیلی جدید تهیه و به زودی به کلیه مناطق ۲۲ گانه ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دفترچه انضباط نما از چهار موضوع و سرفصل اصلی تشکیل شده است، افزود : مبانی نظری متناسب سازی نماهای شهری - ضوابط و مقررات - نقشه‌ها، مدارک و اسناد تصویری و در نهایت چک لیست کنترل نما، چهارسرفصل اصلی این دفترچه است.
کریمیان اقبال در ادامه تصریح کرد: همچنین کارگروه تخصصی سیاست‌گذاری نمای شهری در نظر دارد با تدوین حقوق و ضوابط مستخرج از آن، برای ساماندهی نماهای کلانشهر تهران با تکیه بر اصول و حقوق فطری، ایجاد محیطی مطلوب، زیبا، آرامش بخش و متعالی را برای شهروندان هموار کند.
وی تاکیدکرد : در این مسیر، شهروندان به عنوان رکن اصلی حیات اجتماعی شهر نقشی اصلی را در تدوین این اصول داشته و تمامی ضوابط ، منطبق بر حقوق ایشان تدوین خواهد شد.
مدیرکل معماری و ساختمان با اشاره به ارسال این مجلد به اساتید خبره و حرفه مند، برای اصلاحات نهایی گفت: با تصویب این ضوابط، به زودی شاهد تغییرات شایانی در عرصه نمای شهری خواهیم بود.

 

 

 

    نظرات