عملیات اجرایی خط‌ آهن شیراز - بندرعباس از سر گرفته شد

عملیات اجرایی خط‌ آهن شیراز - بندرعباس از سر گرفته شد

http://www.bananews.irمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت : عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز - بندرعباس به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم ریلی استان و کشور، مجدداً فعال شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «محسن اردکانی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست بررسی وضعیت خط آهن شیراز- بندرعباس، گفت: این مسیر ریلی فارس را به خلیج‌فارس و بنادر جنوبی کشور متصل می‌کند و آن را به ترمینال خطوط ریلی جنوب کشور و شریان اصلی ترانزیت کالا و سوخت تبدیل خواهد کرد.

وی با حیاتی ارزیابی کردن این خط، آن را سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان دانست و گفت: از ویژگی‌های بارز و برجسته‌ی راه‌آهن شیراز - بندرعباس آن است که می‌تواند به عنوان یک پدافند غیرعامل و جایگزینی برای راه‌آهن بافق - بندرعباس باشد.

اردکانی افزود: این خط آهن از شیراز آغاز و پس از گذر از شهرستان‌های جهرم و لار به سمت بندرعباس ادامه مسیر می‌دهد که در طول این مسیر تعداد سه دستگاه تونل، دو دستگاه پل بزرگ و سایر ابنیه فنی پیش‌بینی شده است.

 

این مقام مسوول گفت: با اجرای این پروژه پس از تجربه‌ی راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه، شاهد توسعه کمی و کیفی همه جانبه زیرساخت‌های استان فارس با مشارکت بخش خصوصی و همه مردم باشیم.

اردکانی خاطرنشان کرد: عملیات راه‌آهن شیراز - اصفهان در دولت ششم آغاز شد اما در طول ۱۲ سال یعنی تا پایان دولت هشتم و پیش از دولت‌های نهم و دهم، فقط ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

او اضافه کرد: سال۸۸ یعنی پایان دولت نهم مرحله اول این پروژه به بهره‌برداری رسید و مرحله‌ی نهایی آن نیز با تکمیل بزرگ‌ترین و زیباترین ایستگاه راه‌آهن کشور، در حوالی شهرک گلستان شهر شیراز، به بهره‌برداری کامل رسید.

اردکانی هم‌چنین خاطر نشان کرد: از حدود ۹۰۰۰ کیلومتر خط آهنی که در کشور در حال اجراست ۱۹۰۰ کیلومتر آن در استان پهناور فارس واقع است که این سهمی حدود یک چهارم خطوط ریلی کشور را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خطوط آهن در حال اجرا در فارس را راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، راه‌آهن شیراز- نیریز- گلگهر، راه‌آهن شیراز - جهرم - لار- بندرعباس، راه‌آهن شیراز- اقلید - یزد و راه آهن شیراز - اهواز برشمرد.

وی فارس را سرزمین فرصت‌ها دانست که در منابع غنی فرهنگی و مذهبی، گردشگری و تجارت، علم و فناوری و از همه مهم‌تر، این استان از منابع خوب انسانی و نیروی متخصص و متعهد بهره‌مند است.

 

 

 

    نظرات