استاندار اردبیل: کنترل کیفیت مصالح ساختمانی به اداره کل استاندارد واگذار می‌شود

استاندار اردبیل: کنترل کیفیت مصالح ساختمانی به اداره کل استاندارد واگذار می‌شود

http://www.bananews.irاستاندار اردبیل گفت: کنترل کیفیت مصالح ساختمانی به اداره کل استاندارد واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اکبر نیکزاد استاندار اردبیل در جلسه شورای فنی استان گفت: برای تعیین تکلیف پل روگذر ۷ تیر که شهرداری مشکین‌شهر آن را احداث کرده باید مشاور ذیصلاح نظر قطعی خود را اعلام کند تا بتوانیم به تخریب یا تکمیل آن اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در فرجه زمانی تعیین شده باید مشاور ذی‌صلاح مشخص شود، اگر شهرداری مشکین‌شهر در این زمینه اقدامی نکند خود ما مصمم هستیم تا این مشاور را با هزینه خودمان تعیین کنیم تا در کوتاه‌ترین فاصله نظر نهایی مشاور اعلام شده و این پل تعیین تکلیف شود.

وی به تأخیر دو ساله در انتخاب یک مشاور ذیصلاح اشاره کرد و افزود: هر چند شورای ترافیک و حمل و نقل استان پیش از این به تخریب آن رأی داده اما ما منتظر اعلام نظر و نتیجه مشاور ذی‌صلاح می‌مانیم تا در این زمینه با قاطعیت اعلام کنند که آیا می‌توان پروژه را ادامه داد یا نه.

نیکزاد اهمیت بحث و بررسی‌های متعدد و هم‌چنین ارزیابی نقشه‌ها و مطالعات ژئوتکنیک را در اجرای این پروژه یادآور شد و اضافه کرد: براساس اعلام نظر صورت گرفته شهرداری مشکین‌شهر ۶۵۰ میلیون تومان برای احداث این پل هزینه کرده است و ۳۵۰ میلیون تومان دیگر نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری کنترل کیفیت مصالح ساختمانی به اداره کل استاندارد اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل استاندارد موظف است همچون کنترل استاندارد وسایل شهر بازی، مواد غذایی و بسیاری از تولیدات دیگر بر کیفیت تولید مصالح ساختمانی نیز نظارت داشته باشد که البته در این زمینه ورود استانداری بر نظارت دقیق‌تر بر این حوزه تناقضی با مسئولیت استاندارد ندارد.

 

 

 

    نظرات