پایان ساخت بندر چابهار تا سال ۹۲

پایان ساخت بندر چابهار تا سال ۹۲

http://www.bananews.irمعاون سازمان بنادر و دریانوردی از پایان ساخت فاز یک بندر چابهار تا سال آینده خبر داد و گفت: از ۱۷۰ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور تنها ۱۴۰ میلیون تن استفاده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدعلی استیری در گفت‌وگو با ایسنا اشاره به طرح توسعه بندر نوشهر گفت: کار ساخت‌وساز در این بندر تقریبا به اتمام رسیده است.

به گفته‌ی استیری اسکله‌های جدید بندر نوشهر زده شده و لایروبی نیز به اتمام رسیده است. از نظر تجهیزات نیز در بندر نوشهر مشکلی وجود ندارد و نیاز‌ها تهیه شده است.

وی هم‌چنین به بندر امیرآباد و طرح توسعه‌ آن اشاره و اظهار کرد: فاز یک و دو بندر امیر‌آباد کامل شده و ساخت‌وساز در آن پایان یافته است اما ساخت فاز سه و ادامه‌ی توسعه این بندر به میزان تجارت و نیاز به توسعه‌ی بیشتر بندر بستگی دارد.

**پایان ساخت فاز یک بندر چابهار تا پایان ۹۲

معاون بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیشترین تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بنادر کشور روی بندر چابهار که تا پایان سال آینده ساخت فاز یک بخش جدید بندر شهید بهشتی چابهار به پایان می‌رسد.

به گفته‌ وی توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز آن می‌تواند کمک بسیاری به افزایش حجم ترانزیت کالا در کشور داشته باشد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به چگونگی تامین هزینه‌های لازم برای طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر مجوز انتشار اوراق مشارکت را از بانک مرکزی گرفته و در صورت نیاز با انتشار این اوراق بتواند پروژه‌های توسعه‌ای خود را به پایان برساند.

 

 

 

    نظرات