ساخت ۹۵۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده ارسباران

ساخت ۹۵۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده ارسباران

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ساخته شده و برخی از واحدها نیز مراحل پایانی را پشت سر می‌گذراند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در بازدید از روستای صومعه‌دل از توابع شهرستان ورزقان با بیان اینکه دولت در مرحله نخست تعهد ساخت ۷۰۰۰ خانه را داده بود اظهار کرد:‌ علاوه بر این تعداد ۷۵۰۰ اتاقک چند منظوره نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده که تا خشک‌شدن گچکاری خانه‌های احداثی، در آنها اسکان یابند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۹۰۰۰ واحد نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده نصب شده که قرارگاه سازندگی سپاه نقش شایانی در ساخت این واحدها ایفا کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه در مدت سه ماه پس از وقوع زلزله و با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی حاکم بر کشور کار عظیمی در منطقه انجام شده است افزود: در این میان بنیاد مسکن و استاندار آذربایجان شرقی در کنار مسوولیت‌های استانی خود تلاش‌های بسیاری داشته‌اند که قابل تقدیر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: این سفر موجب تسریع در روند بازسازی شده و روند کنونی در چارچوب تحقق منویات معظم له است.

وی برخی از ادعاها مبنی بر رسیدگی نکردن به وضعیت زلزله‌زدگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: رسانه‌های تصویری و مطبوعات نقش موثری در تبیین خدمات دولت می‌توانند داشته باشند. همچنین سفر خبرنگاران به مناطق زلزله‌زده می‌تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند.

 

نیکزاد در ادامه از سفر رییس جمهوری کشورمان برای بازدید از آخرین روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده طی ماه جاری خبر داد.

وزیر راه و ترابری با اشاره به پیگیری‌های مستمر رییس جمهوری در این زمینه اظهار کرد: دولت از همان نخستین روزهای پس از وقوع زلزله در کنار ملت بوده و پشتیبانی همه جانبه و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف موجب پیشرفت پرشتاب کارها و احداث حجم عظیمی از خانه های دایمی برای زلزله‌زدگان پیش از شروع فصل سرما شد.

وی اضافه کرد: رکورد ثبت شده در احداث خانه‌های زلزله‌زدگان در این سه ماه، قابل مقایسه با اقدامات صورت گرفته در حوادث طبیعی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان است که نشان از مردمی بودن دولت و توجه نظام به حل مشکل آسیب دیدگان دارد.

نیکزاد گفت: اقدامات دولت در سریع‌ترین زمان ممکن، موجب شده تا زلزله‌زدگان زمستان امنی را سپری کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: زلزله‌های بسیاری در کشور رخ داده اما روند احداث مسکن در زلزله آذربایجان شرقی رکوردی جدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون نشاط و شادابی در مناطق زلزله‌زده موج می‌زند، اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل زمستان احداث مسکن دایمی موجب دلگرمی زلزله‌زدگان شده است.

 

 

 

    نظرات