بومی‌سازی تجهیزات و توانمندسازی بخش خصوصی

بومی‌سازی تجهیزات و توانمندسازی بخش خصوصی

http://www.bananews.irمدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش این سازمان برای بومی‌سازی تجهیزات و توانمندسازی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به تولیدات ملی از ابتدای سال ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از حداکثر توان داخلی تولیدکنندگان استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مستمر سازمان بنادر در دو دهه اخیر برای تولید تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور اظهار کرد: این برنامه‌ریزی موفقیت‌های چشمگیری به بار آورد. سازمان بنادر بیش از ۱۲۰ شناور به ناوگان کشور اضافه کرده که تمام این تولیدات توسط متخصصان داخلی صورت گرفته و این کار علاوه بر بالا بردن توان تولیدی کشور از خروج میلیون‌ها دلار ارز نیز جلوگیری کرده است.

رزازان ادامه داد: دیگر برنامه‌ای که سازمان بنادر آن را دنبال می‌کند حمایت حداکثری از بخش خصوصی است. در چند سال اخیر سازمان ما تلاش کرده تا تسهیلات بلندمدت و کم بهره‌ را در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار دهد تا آن‌ها را برای ورود به عرصه ترغیب کند همچنین امسال در حاشیه اجلاس بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی نمایشگاهی برپا کردیم تا محصولات ساخته شده در کشور معرفی شود.

وی مزیت‌های برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فرا ملی قلمداد و تصریح کرد: در حال حاضر در ایران محصولاتی تولید می‌شود که بسیاری از آنها در منطقه بی نظیر است. ما با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانیم ضمن معرفی این محصولات پس از پرداختن به نیازهای داخلی به صادرات نیز بیندیشیم.

 

 

 

    نظرات