نهمین کنگره مهندسی عمران در تعداد مقالات علمی کنفرانس‌ها اول شد

نهمین کنگره مهندسی عمران در تعداد مقالات علمی کنفرانس‌ها اول شد

http://www.bananews.irنهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران با انتشار یکهزار و ۴۳۰ عنوان مقاله تمام‌متن و نیز تعداد صفحات مقالات منتشر شده، رکورددار تعداد مقالات در کنفرانس‌های کشور شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان که برگزارکننده این کنگره در اردیبهشت‌ماه بوده است، با اعلام این خبر تصریح کرد: بر اساس گزارش پایگاه استنادی مقالات کنفرانس‌های کشور،این کنگره به لحاظ تعداد مقالات تمام متن و تعداد صفحات مقالات منتشر شده با انتشار یازده هزار و ۲۳۳ صفحه، رکورد تمامی کنفرانس‌های داخلی را به خود اختصاص داده است.

دکتر حمیدرضا صفوی به تلاش‌های دوساله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور برگزاری هرچه شایسته تر این کنگره اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست سه هزار و ۵۸۳ خلاصه مقاله به دبیرخانه این کنگره رسید که پس از بررسی آنها در ۱۷ شاخه کمیته‌های علمی، دوهزار و ۹۵۲ مقاله پذیرش شد.

وی تعداد مقالات کامل دریافتی از محققان داخلی و خارجی در مرحله دوم فراخوان این کنگره را هزار و ۸۳۰ مقاله عنوان کرد و توضیح داد: پس از طی مراحل نهایی و اخذ تأییدات علمی، حدود هزار و ۵۳۱ مقاله نهایی در دو دسته «ارائه به صورت شفاهی» و «ارائه پوستر علمی» در این کنگره پذیرفته شد.

دبیر نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران در گفتگو با ایسنا اضافه کرد: تمامی مقالات قابل ارائه در این کنگره در بیش از ۹۰ جلسه ارائه شد که موضوعاتی چون مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی، مهندسی زلزله و دینامیک سازه‌ها، مهندسی راه، حمل و نقل و ترافیک و نیز آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی سازه‌ها، پرمقاله‌ترین محورهای بررسی شده در این کنگره را به خود اختصاص دادند.

۱۷ کارگاه تخصصی برگزار شده در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران و نیز نمایشگاه دستاوردهای مهندسی عمران از جمله بخش‌های جنبی این کنگره بود که مورد استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت.

مجموعه کامل مقالات نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران که ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد در پایگاه استنادی مقالات کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا) قابل مشاهده است.

 

 

 

    نظرات