بزرگ‌ترین طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز

بزرگ‌ترین طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز

http://www.bananews.irبزرگ‌ترین طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی پس از ماه‌ها مطالعات، نقشه‌برداری و ممیزی املاک در ضلع شمالی شهر تبریز شامل چهار محله‌ پرجمعیت خلیل‌آباد، احمدآباد، ملازینال و یوسف‌آباد آغاز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مشاور شهردار تبریز در امور ساماندهی حاشیه‌نشینی با اعلام این مطلب افزود: این طرح در فضای ۴۸ هکتار در محدوده‌ شمالی تبریز در پایین‌دست اتوبان پاسداران اجرا می‌شود و حدود ۳ هزار خانوار با جمعیت ۱۳ هزار نفر مشمول این طرح خواهند شد.
دکتر والایی با بیان اینکه این محدوده روی گسل‌های فعال شهر واقع شده و به‌عنوان «منطقه پرخطر» شناخته شده است، افزود: شهرداری تبریز با درک وضعیت انسانی و کیفیت نامطلوب سکونتگاه‌های غیراستاندارد اقدام به طراحی طرح عظیم ساماندهی حاشیه‌نشینی برای انتقال شهروندان به نقاط امن کرده است.
مشاور شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه گام‌های خوبی برای نهایی شدن طرح برداشته شده است. دکتر والایی تصریح کرد: در صورت مشارکت جدی شهروندان این طرح تا پایان سال عملی خواهد شد و به جای زاغه‌های چرکین، پارک جنگلی و فضای سبز ساخته خواهد شد که به عنوان کمربند سبز ضلع شمالی شهر محسوب می‌شود.
وی از تمام شهروندان ساکن در محدوده‌ طرح درخواست کرد با مراجعه به دفتر امور ساماندهی حاشیه‌نشینی و ثبت‌نام برای بهره‌مندی از مسکن مهر نسبت به جابه‌جایی و انتقال به نقاط امن اقدام کنند.
مشاور شهردار تبریز در امور ساماندهی حاشیه‌نشینی گفت: در این طرح براساس همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان یک هزار خانوار به شهر جدید سهند انتقال خواهند یافت و زمینه‌های لازم برای احداث ۲ هزار آپارتمان در دو نقطه شهر تبریز آغاز شده است. دکتر والایی تصریح کرد: طی ۸ سال مدیریت فعلی نزدیک به یک هزار میلیارد ریال در مناطق حاشیه‌نشین هزینه شده است که اجرای چندین طرح بزرگ کالبدی، فیزیکی، پله‌بندی، پارک محلات، ارائه خدمات شهری قابل قبول از نمونه‌های آن است. دکتر والایی خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و بافت حاشیه‌نشین شهر، دو بخش عمده از فضاهای شهری را شامل می‌شوند که حدود ۵ هزار هکتار از فضاهای قانونمند شهر را اشغال کرده‌اند. وی با اعلام اینکه ۲۵۰ طرح کلان توسط شهرداری تبریز اجرا می‌شود، از شهروندان درخواست کرد تا با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در تحقق آرمان‌های بزرگ خود یاری کنند.
مشاور شهردار تبریز در امور ساماندهی حاشیه‌نشینی با اعلام اینکه شهر تبریز در سال ۱۴۰۰ باید به مدرن‌ترین شهرهای کشور و خاورمیانه تبدیل شود، افزود: رسیدن به این امر، یک عزم راسخ هم توسط شهروندان و هم توسط مدیریت شهری را می‌طلبد.

 

 

 

    نظرات