قطر نیروگاه خورشیدی می‌سازد

قطر نیروگاه خورشیدی می‌سازد

http://www.bananews.ir/قطر به دنبال ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۱۸۰۰ مگاواتی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قطر در حال کار روی یک پروژه برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۱۸۰۰ مگاواتی است و قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ سهم انرژی خورشید را در تولید برق خود به ۱۶ درصد برساند.

قطر به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان بیشترین تولید سرانه گازهای گلخانه‌ای را دارد و همانند دیگر کشورهای عضو اوپک نگران تغییر رویکرد جهان به سمت انرژی‌های تجدید شدنی و لطمه به تقاضای جهانی نفت و گاز است.

فهد بن محمد العطیه، رییس هیات برگزاری گفتگو‌های دوحه که تا هفتم دسامبر با حضور تقریبا ۲۰۰ کشور در زمینه‌ راه‌های کند کردن گرم شدن تدریجی زمین برگزار می‌شود، گفت:‌ ما در حال کار روی پروژه‌ای برای ساخت یک نیروگاه خوشیدی ۱۸۰۰ مگاواتی هستیم.

وی با بیان این که این پروژه تا سال ۲۰۱۸ عملیاتی خواهد شد، افزود: سهم این نیروگاه در تولید برق قطر ۱۶ درصد خواهد بود.

وی گفت: قطر در حال حاضر به رغم داشتن نور خورشید در تمام سال استفاده ناچیزی از انرژی خورشیدی دارد.

وی درباره طرح استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید شدنی که تاحدودی به امر شیرین‌سازی آب دریا کمک خواهد کرد، گفت: این برای ما منطقی است. ما همچنین برنامه ای ترتیب داده‌ایم که مردم بتوانند سیستم‌های خورشیدی را روی بام خانه‌های خود نصب و به شبکه کمک می‌کنند.

وی گفت: از آنجا که بهای استفاده از سیستم‌های خورشیدی در حال کاهش است تمام این اقدامات اجرایی شده است و با توجه به مدت زمانی که ما در طول روز نور خوشید را در اختیار داریم به لحاظ اقتصادی باصرفه است.

قطر تاکنون فعالان محیط زیست را به دلیل ناتوانی در ترسیم اهداف مشخص برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای ناامید کرده است. این کشور می‌گوید که صادرات گاز طبیعی مایع به دیگر کشورها به استفاده کمتر از ذغال سنگ کمک می‌کند.

قطر در گزارشی به سازمان ملل اعلام کرده که به صورت داوطلبانه یک طرح ملی را برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای مادامیکه با توسعه پایدار هماهنگ باشد دنبال می‌کند.

قطر اعلام کرده که تغییرات جوی برای قطر دو خطر به همراه دارد از یک سو گرم شدن زمین، اکوسیستم ناپایدار بیابانی این کشور را تهدید می‌کند و از سوی دیگر اقدام موثر برای حل این مشکل تقاضای سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد.

 

 

 

    نظرات