وزیر راه خبر داد: تحویل مسکن ویژه تا پایان دولت

وزیر راه خبر داد: تحویل مسکن ویژه تا پایان دولت

http://www.bananews.ir/وزیر راه در پاسخ به سوال درباره‌ی وضعیت ساخت مسکن ویژه تهران گفت: واحد‌های در حال ساخت که قسط اول آن‌ها توسط متقاضیان واریز شده است، تا پایان دولت در تهرانسر ساخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت ساخت‌وساز فعلی واحد‌های مسکن ویژه تهران اظهار کرد: فندانسیون ریخته شده و اسکلت‌ها در حال زدن هستند.

نیکزاد به ایسنا گفت: دو گروه واحد در مسکن ویژه تهران در تهرانسر وجود دارد. گروه واحد‌هایی که اسکلت فلزی دارند و واحد‌هایی که قالب تونلی دارند و البته هر دو در حال ساخته‌شدن هستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی مسکن ویژه تهران هم‌چنین با بیان این‌که در سه منطقه مسکن ویژه در حال ساخت است و تاکید کرد: به همه کسانی که برای مسکن شهر تهران ثبت‌نام کنند، خانه می‌دهیم.

وی گفت: اگر قرار باشد در تهران به قیمت شهرهای اطراف خانه به مردم واگذار کنیم، دیگر کسی در شهرهایی مانند پرند، پردیس، هشتگرد، اندیشه سکونت نخواهد کرد و خواهان خرید خانه در مناطق ۲۲‌گانه خواهند بود.

نیکزاد گفت: با درک مشکلات مردم در رفت‌وآمد به دلیل شغل خود برای بخشی، در تهران خانه ساختیم که قیمت آن از قیمت خانه‌ای که در بنگاه‌ها فروخته می‌شود، ارزان‌تر است، هرچند با سرعت زیاد در حال ساخت متروی پرند هستیم تا رفت‌و‌آمد به این شهرها راحت شود.

 

وی به انواع خانه با قیمت‌های مختلف در تهران اشاره کرد و گفت: برای قشر پایین تهران در مسکن مهر پرند، برای قشر با درآمد بالاتر در پردیس، برای قشر متوسط در مسکن ویژه تهران و برای بخش مرفه در بنگاه‌های معاملات معاملات ملکی نیاز مسکن آنها را تامین خواهیم کرد.

نیکزاد درباره‌ی شرایط پرداخت هزینه مسکن ویژه تهران گفت: قیمت تمام شده به اضافه ۳۰ درصد قیمت زمین پیش از تحویل خانه از صاحبان آن گرفته می‌شود و ۷۰ درصد مابقی که چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود در اقساطی زیر یک میلیون تومان دریافت می‌شود.

وی درباره‌ی ادامه ساخت مسکن ویژه تهران در دیگر مناطق اظهار کرد: تاکید ما در سایت تهرانسر است اما زمین در دیگر مناطق استحصال شده و با توافق شهرداری کار را پیش خواهیم برد.

وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن ویژه تهران را عقب‌نشینی از سیاست مسکن مهر ندانست و گفت: ۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر پرند در سه سایت کوزو، دره‌بهشت و انبوه‌سازان در حال ساخت است که با سرعت پیش می‌رود.

به گفته‌ی این عضو کابینه دهم دولت تمام سه سایت ۸۰ هزار واحدی شهر پردیس به وسیله تونل و تقاطع‌های غیرهمسطح به یکدیگر متصل می‌شوند تا رفت و برگشت به این مناطق به آسانی و با سرعت و در عین حال ایمن انجام شود.

نیکزاد هم‌چنین از پیشنهاد بودجه‌ی ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای وزارت راه و شهرسازی برای سال ۹۲خبر داد و افزود: ما لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم تاکنون مجلس و کمیسیون‌های تخصصی در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را معمولا انجام داده‌اند.

 

 

 

    نظرات