کمربندی شیراز قتلگاه مردم است

کمربندی شیراز قتلگاه مردم است

http://www.bananews.irعضو شورای شهر شیراز گفت: کمربندی شیراز که از میان مسیری مسکونی عبور می‌کند، به قتلگاهی برای مردم تبدیل شده و ایجاد معبری تند‌رو در عمق سه‌متری راه‌حل این مشکل است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حق‌نگر امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: امسال شاهد رشد تعداد حوادث در مسیر کمربندی شیراز بوده‌ایم و این هشداری به مسئولان برای اندیشیدن یک راهکار عاجل است.

نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری، با ارایه آماری از وقوع حوادث منجر به جرح و مرگ در این مسیر گفت: سال ۸۹ تعداد کشته‌شدگان در این مسیر ۲۸ نفر بود که سال ۹۰ به ۳۹ نفر، تصادفات جرحی از ۱۱۵ مورد در سال ۸۹ به ۱۶۳ مورد در سال ۹۰ و تصادفات خسارتی از ۶۱۸ مورد به ۸۸۴ مورد افزایش داشته است.

حق‌نگر با ابراز نگرانی از تداوم این روند به‌دلیل افزایش حجم ترددها، گفت: آمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث در این کمربندی در سال ۹۱ نزدیک به ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه لازم است جاده کمربندی در صورت موافقت شورا از راه و شهرسازی گرفته شده و به شهرداری سپرده شود تا بتوان با اجرای عملیات عمرانی مناسب، مسیر را امن کرد.

حق‌نگر پیشنهاد داد: می‌توان خط رفوژ میانی این بلوار را به یک خط تند‌رو تبدیل کرد.

او گفت: می‌توان با یک اقدام عمرانی در محدوده‌ای که کمربندی از نقاط مسکونی عبور می‌کند، رفوژ میانی را تا عمق سه‌متر پایی برد و مسیر تند‌رویی ویژه، تعبیه کرد.

حق‌نگر اجرای این طرح را پاسخگوی نیاز ۱۰ ساله این مسیر دانست و گفت: عرض این رفوژ حدود ۴۲ متر است که برای ایجاد یک خیابان عریض مناسب خواهد بود.

 

 

 

    نظرات