جزئیات برنامه گازی مقابله با آلودگی هوای تهران

جزئیات برنامه گازی مقابله با آلودگی هوای تهران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نفت از افزایش گازرسانی به نیروگاه‌های استان تهران به منظور کاهش مصرف سوخت مایع در این واحدها و کاهش آلوگی هوای پایتخت خبر داد و اعلام کرد: گازرسانی به نیروگاه‌ها ۲ برابر شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد اوجی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش گازسانی به نیروگاه های اطراف تهران به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت، گفت: بر این اساس در چند روز گذشته میزان گازرسانی به واحدهای نیروگاهی تهران افزایش یافته است.
معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها مصرف سوخت مایع و فرآورده های نفتی در این واحدها کاهش می یابد، تاکید کرد: این موضوع منجر به کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها، تصریح کرد: در شرایط فعلی نیروگاه های با کمبود سوخت روبرو نبوده و در صورت کاهش گازرسانی، سوخت مایع این واحدها به طور کامل تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه ۱۳۷ میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه ها شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط روزانه ۱۳۴ میلیون مترمکعب گاز به واحدهای نیروگاهی تحویل شده است، تبیین کرد: همچنین در آبان ماه سالجاری میزان گازرسانی به نیروگاه ها با رشدی ۵۰ تا ۵۵ درصدی همراه بوده است.

به گفته اوجی از ابتدای آبان ماه سالجاری ۳٫۶ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٫۳ میلیارد متر مکعب بیشتر است.

معاون وزیر نفت با اشاره به ذخیره سازی حدود ۶ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در مخازن نیروگاه‌ها و صنایع عمده، تاکید کرد: در صورت کاهش گازرسانی سوخت مایع جایگزین گاز طبیعی در این واحدها می شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۶۷ نیروگاه برق به شبکه ملی گاز متصل هستند که با توجه به کاهش پیک مصرف برق در زمستان میزان مصرف گاز طبیعی این واحدها هم کاهش یافته است.

در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۶۵ هزار مگاوات رسیده است که برای تولید میزان برق به طور متوسط روزانه به بیش از ۲۲۰ میلیون متر مکعب گاز (معادل تولید گاز ۹ فاز پارس جنوبی) نیاز است.

 

 

 

    نظرات