شناسنامه فنی، تضمینی برای کیفیت ساختمان‌ها

شناسنامه فنی، تضمینی برای کیفیت ساختمان‌ها

http://www.bananews.irیک کارشناس مسکن، عملی‌شدن طرح شناسنامه‌ی فنی را تضمینی برای کیفیت فنی ساختمان‌ها دانست که در صورت عملی‌شدن بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا خالو در گفت‌وگو با  ایسنا ضمن بیان این‌که ارزیابی عملکرد ساختمان بحثی مهم و کارشناسی است، اظهار کرد: هر چیزی که تولید می‌شود، به شناسنامه نیاز دارد و در حوزه‌ی ساختمان نیز باید ریز‌ترین اطلاعات مشخص باشد و پیمانکار نسبت به تمامی مسائل متعهد باشد.

وی ادامه داد: البته قانون گذاشتن کار سختی نیست، عملی‌کردن آن سخت است. طرح شناسنامه‌ی فنی نیز یک روزه نیست، بلکه به یک برنامه‌ریزی بلند‌مدت احتیاج دارد.

خالو هم‌چنین از لزوم ایجاد هماهنگی در طرح شناسنامه‌ی فنی سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به این‌که مراحل اولیه‌ی ساخت‌وساز در شهرداری انجام می‌شود، بحث شناسنامه‌ی فنی را نیز می‌توان به شهرداری واگذار کرد. چنین اتفاقی در صورتی که با یاری‌ گرفتن از نظام مهندسی صورت گیرد، هم مشکل هماهنگی را حل می‌کند و هم سرعت را افزایش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند ساختمان‌های دولتی را در نقطه‌ی شروع قرار دهد و نظارت فنی را از مجتمع‌ها و ادارات آغاز کند. در این صورت هم روال قانونی طرح، به جریان می‌افتد و هم بخش خصوصی با اعتماد بیشتری کار می‌کند.

 

 

 

    نظرات