قیمت خودرو سقوط کرد

قیمت خودرو سقوط کرد

www.bananews.irبه دنبال روند کاهشی قیمت خودرو در چند هفته اخیر، قیمت بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی مجددا در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا ۱۱۱ به قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سایپا SL 131 نیز دوباره کاهش و به حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و SX 131 نیز به حدود ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. البته قیمت رسمی SL 131 معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و SX 131 نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت تیبا نیز همچنان در حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز با کاهش قابل توجه به حدود ۲۵ میلیون تومان رسیده است. البته قیمت رسمی این خودرو ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

مگان ۲۰۰۰ با دنده اتوماتیک نیز با کاهش قیمتی دوباره به قیمت حدود ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت ماکسیما نیز حدود ۸۸ میلیون تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو ۲۰۶ در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار اما کاهش قابل توجهی داشته و در مدل V9 این خودرو به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل V8 نیز حدود ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و مدل V8 نیز ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو اما سقوط قیمتی شدیدتری را تجربه کرده و قیمت آن در مدل E1 به حدود ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر ۹۰ E1 ایران خودرو معادل ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز با کاهش قابل توجهی به حدود ۱۹ میلیون تومان رسیده است. البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش شدیدی همراه بوده و به حدود ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۳ میلیون تومان تعیین شده است.

سمند EF7 نیز در حالی به قیمت حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن حدود ۲۱ میلیون تومان است.

قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف اندکی متفاوت است.

 

 

 

    نظرات