پاسخ معاون نیکزاد به کنایه باهنر

پاسخ معاون نیکزاد به کنایه باهنر

http://www.bananews.ir/روز گذشته همایشی با موضوع صنعت ساختمان در تهران برگزار شد و درحالی که میزبان همایش از رییس‌مجلس و وزیر راه‌وشهرسازی برای سخنرانی در همایش دعوت کرده بود، معاون ارشد نیکزاد و نایب‌ رییس دوم مجلس به جای این دو مدعو در همایش حضور پیدا کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا باهنر به عنوان اولین سخنران در این همایش ضمن تاکید براینکه قصد اظهارنظر و سخنرانی سیاسی ندارد، به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و گفت: دولت بیش از آنکه در قانون به او اجازه داده شده، برای خود تعهد ایجاد کرده است. دولت می‌خواست بودجه پروژه‌های عمرانی را افزایش دهد؛ اما به خاطر اینکه امکانات فنی موجود در کشور شامل مصالح و سایر پارامترها جوابگوی بودجه زیاد نبود، این اجازه داده نشد.
باهنر سپس افزود: دولت نهم و دهم پروژه‌محور بود و پروژه‌هایی مثل بنگاه‌های زودبازده و مسکن‌مهر را به میدان آورد. در مسکن‌مهر هم اگر چه مردم خانه‌دار شدند، اما این پروژه به اقتصاد ضررهای جبران‌ناپذیر وارد کرد.
در پایان سخنرانی نایب‌رییس دوم مجلس، علی لطفی‌زاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی پشت تریبون حاضر شد و در پاسخ صریح به انتقادهای باهنر اعلام کرد: این دولت با به کارگیری یک مدل منحصر به فرد در مسکن‌مهر، کاری کرد که هم‌اکنون یک نفر پیمانکار مسکن‌مهر را نمی‌توانید در گوشه‌ای از کشور پیدا کنید که یک ریال از دولت بابت مسکن‌مهر طلب داشته باشد. الان که با حمایت همه‌جانبه دولت و سیستم بانکی دغدغه خانه‌دار شدن در کشور دارد حل می‌شود، چرا به جای تقدیر راه تخریب باز شده است!
لطفی‌زاده همچنین تصریح کرد: اگر امکانات فنی در کشور وجود نداشت، ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر باید تا الان بدون پیمانکار و نیمه‌کاره رها شده بود در حالی که فرضیه مخالفت با افزایش بودجه عمرانی به خاطر ناتوانی فنی برای مصرف بودجه، کاملا نادرست است.
معاون ارشد وزیر راه‌وشهرسازی در پایان گفت: مدل موفق مسکن‌مهر را نباید به خاطر اینکه این مدل در قاموس سیاسی برخی‌ها نمی‌گنجد، تخطئه کرد.

 

 

 

    نظرات