۱۶ درصد سکونتگاه های غیررسمی در تهران

۱۶ درصد سکونتگاه های غیررسمی در تهران

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه ۶۵۰ منطقه سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۶ درصد از این سکونتگاه‌ها در استان تهران واقع شده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد‌علی عرفان‌منش در گفت‌وگو با فارس درباره ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان تهران گفت: تهران در مهاجرت‌پذیری رتبه اول را در کشور دارد.

وی ادامه داد: مهاجرت‌پذیری تبعات خاص خود را دارد که ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در مناطق حاشیه‌ای و ویژه اجتماعی از تبعات آن است.
عرفان‌منش گفت: هنگامی که صحبت از سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود ذهن‌ها متوجه حواشی شهرها می‌شود، ولی مناطق ویژه اجتماعی در مراکز شهر وجود دارد که به عنوان منطقه ویژه اجتماعی محسوب می‌شوند.
مدیرکل اجتماعی استانداری تهران افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی عمدتا در حاشیه شهرهای بزرگ واقع شده است و بدون ضوابط شهری و مهندسی ساخته می‌شوند.
وی گفت: توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مختلف قرار گرفته است.
عرفان‌منش خاطرنشان کرد: کارگروهی زیرنظر معاونت عمرانی استانداری تهران در ارتباط با جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شده است.
وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شورای اجتماعی کشور گفت: باید به وضعیت فرهنگی و اجتماعی این مناطق رسیدگی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، پیشوا و ورامین شناسایی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از گسترش این سکونتگاه‌ها تکلیفی است که برعهده شهرداری‌های شهرستان گذاشته شده است.
عرفان‌منش گفت: باید به تشکیل نوار سبز در اطراف این مناطق و با ایجاد حصار از گسترش مناطق حاشیه‌ای جلوگیری شود و پس از آن به مسائل کالبدی و ساماندهی ساخت و ساز در این مناطق پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰ منطقه سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۶ درصد از مناطق حاشیه شناسایی شده در کشور در استان تهران واقع شده است.
وی یادآور شد: در شهر تهران مناطق ویژه اجتماعی داریم که در درون بافت اصلی شهر واقع شده‌اند.
عرفان‌منش با بیان اینکه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شده است، گفت: امید است بتوانیم در خصوص این مناطق اقداماتی انجام دهیم تا احساس عمومی امنیت در مناطق حاشیه‌نشین تامین شود.

 

 

 

 

    نظرات