افزایش سطح درآمد مردم با تاسیس تعاونی‌های عمران شهری و روستایی

افزایش سطح درآمد مردم با تاسیس تعاونی‌های عمران شهری و روستایی

http://www.bananews.ir/معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهری و روستایی را موجب افزایش سطح درآمد مردم، رونق گردشگری و اجرای پروژه‌های عمرانی دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامحسین حسینی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهارکرد: خوشبختانه فضای مطلوب و مقدمات اولیه برای فعالیت این نسل از تعاونی‌ها فراهم شده و اساسنامه این شرکتها به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهای وزارت تعاون و کار حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های نسل جدید است که در این راستا راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران روستایی و شهری در دستور کار قرار دارد.

حسینی‌نیا در عین حال به تشکیل بیش از یک هزار شرکت تعاونی توسعه و عمران روستایی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها اهداف متعددی را دنبال می کنند که بارزترین آنها کمک به رشد و توسعه روستاها و شهرستانها و ارتقای سطح درآمد مردم است.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی تعاونی‌های نسل جدید به ویژه توسعه و عمران روستایی و شهری را در جذب سرمایه‌های خرد، افزایش روحیه مشارکت جمعی و گسترش فعالیتهای اقتصادی صنعتی، کشاورزی و عمرانی در قالب تعاونی موثر خواند.

به گفته وی تاسیس این تعاونی‌ها ضمن فراهم کردن مقدمات اجرای پروژه‌های عمرانی به جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصتهای اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته منجر می شود.

 

 

 

    نظرات