همه شهرهای استان اردبیل گازدار می‌شود

همه شهرهای استان اردبیل گازدار می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۹۷ هزار مشترک از خدمات شرکت گاز در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فیروز خدایی در دیدار از طرح‌های توسعه گازرسانی مشگین‌شهر اظهار کرد: با برخورداری این تعداد خانوار استان اردبیل، به سمتی حرکت می‌کنیم تا در چند سال آینده جشن برخورداری تمام شهروندان استان اردبیل اعم از ساکنان شهری و روستایی از گاز را برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: تا پایان امسال با گازدار شدن دو شهر قصابه و مرادلو از حوالی مشگین‌شهر جشن گازدار شدن تمام ساکنان شهرهای استان را برگزار می‌کنیم و همه توان و قدرتمان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم در یک فرآیند رو به جلو روستاهای استان را از این نعمت بهره‌مند سازیم.
خدایی خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت گاز بیش از چهار هزار و ۹۳۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام داده و بیش از ۱۶۲ هزار علمک را نیز در کل استان نصب کرده است.
این مسوول اضافه کرد: در مناطق شهری حدود ۹۵ درصد و در مناطق روستایی نیز حدود ۴۸ درصد از هموطنانمان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که گازرسانی به ۱۴۶ روستا در دست اقدام است که با تکمیل این پروژه‌ها این میانگین به ۶۲ درصد بهره‌مندی خانوارهای استان از نعمت گاز ارتقا می‌یابد.
خدایی در ادامه یادآور شد: در نیمه اول امسال ۵۳ روستا به شبکه گاز سراسری متصل شدند. وی گفت: این رقم در مقایسه با ۱۴ روستای گازدار شده در مدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده؛ به طوری که رشد ۲۷۵ درصدی را شاهد بودیم. خدایی افزود: این مهم جز با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه کارشناسان، پیش‌بینی به موقع اعتبارات مورد نیاز و تلاش بی‌وقفه همکاران سخت‌کوش شرکت گاز استان تحقق نیافته است. وی اعلام کرد: با پیوستن روستاهای یاد شده به شبکه گاز سراسری تعداد چهار هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی از این موهبت بهره‌مند می‌شوند. این مسوول تصریح کرد: با بهره‌برداری از این روستاها تعداد کل روستاهای به بهره‌برداری رسیده به بیش از ۳۴۵ روستا رسیده و سطح برخورداری نیز به حدود ۴۷ درصد می‌رسد. وی در ادامه به مصرف بی‌رویه گاز اشاره کرد و ادامه داد: با هدفمند کردن یارانه‌ها در دو سال اخیر این فرآیند تعدیل شده؛ اما همچنان نیاز داریم تا در مصرف گاز به ویژه در نیمه دوم سال دقت لازم را داشته باشند. مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: اگر صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم زمستان بدون قطعی گاز را سپری می‌کنیم.

 

 

 

    نظرات