مشکل یخ زدگی معابر نداشتیم/افزایش تعداد خودروهای شن پاش در پایتخت

مشکل یخ زدگی معابر نداشتیم/افزایش تعداد خودروهای شن پاش در پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارش باران و برف در پایتخت گفت: با آماده باش ۱۰۰ درصدی در مناطق شمالی، مشکل یخ زدگی در هیچ یک از معابر پیش نیامده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس مجتبی عبداللهی در گفتگو با مهر اظهار کرد: از صبح دیروز به تمامی مناطق آمادگی داده بودیم که این آمادگی از ابتدای شب به آماده باش تبدیل شد. در ابتدا ۶ منطقه در حالت آماده باش بودند اما بعد از آن به دلیل بارش باران در دیگر مناطق ، تمام ۲۲ منطقه در آماده باش ۱۰۰ درصد قرار گرفتند .

وی افزود: همزمان با بارش برف در منطقه یک و دو ، شن پاشی توسط خودروهای ویژه شن پاش به ویژه در معابر دارای شیب تند آغاز شد به همین دلیل شاهد بروز یخ زدگی در این معابر نیستیم . شن های پاشیده شده در این معابر نیز جمع آوری خواهند شد چراکه دیگر کارایی لازم را نداشته و مشکل آفرین می شوند. در صورت بارش مجدد برف ، شن پاشی آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همچنین اظهار داشت: خوشبختانه شب گذشته با ترافیک سنگینی مواجه نشدیم تنها در پل پارک وی شاهد این ترافیک بودیم که تردد شهروندان در روز تعطیل از دلایل عمده آن بود . البته ضروری است شهروندان در روزهای برفی درصورت امکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکرده و یا در صورت استفاده از وسایل نقلیه خود ، آنها را به تجهیزات لازم مجهز کرده و از سلامت خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند چراکه در چنین مواقعی ترافیک افزایش خواهد یافت.

عبداللهی در خصوص وضعیت کنونی مناطق شمالی نیز اظهار داشت : هم اکنون شاهد بارش برف در برخی بزرگراههای منطقه ۲ همچون یادگار امام (ره) و نیایش هستیم که عوامل خدمات شهری نیز در این منطقه در آماده باش کامل هستند .

وی با تاکید بر آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری در تمامی مناطق از افزایش خودروهای ویژه شن پاش خبر داد و اظهار داشت: ۲۸ دستگاه شن پاش مکانیزه برای پاشش شن مخصوص خریداری شده است. خدمات شهری پیش از این مجهز به ۳۸ دستگاه از این نوع خودرو بود ، این تجهیزات در مناطق مختلف به ویژه مناطق شمالی توزیع شد.

 

 

 

    نظرات