اولین آمار دولتی از پرداخت تسهیلات‌بانکی به ساخت‌وسازهای غیرمسکن‌مهر اعلام شد

اولین آمار دولتی از پرداخت تسهیلات‌بانکی به ساخت‌وسازهای غیرمسکن‌مهر اعلام شد

http://www.bananews.ir/مقام ارشد نوسازی بافت‌های فرسوده در بدنه دولت، بالاخره آمار دریافت‌کنندگان تسهیلات ساخت‌وساز در محدوده‌های فرسوده شهری را اعلام کرد: ۴۵ درصد آنچه از ابتدای سال جاری تاکنون در بافت‌های فرسوده سراسر کشور نوسازی شده، موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که به دنبال برخی اظهار نظرهای مدیران شهری تهران مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی بافت‌های فرسوده در پایتخت تاکنون آمار رسمی و دقیقی از این گونه پرداخت‌ها اعلام نکرده بود روزگذشته در پاسخ به پرسش دنیای اقتصاد از پرداخت ۴۵ درصد آنچه قرار است تا پایان سال در قالب تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود، خبر داد.
معرفی ۶۱ هزار واحد به بانک‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، با بیان اینکه در سال جاری برنامه پرداخت تسهیلات تا ۲۰۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است، گفت: تسهیلات مربوط به ۱۰۰ هزار واحد از تعداد در نظر گرفته شده، از طریق منابع داخلی شش بانک عامل و تسهیلات ۱۰۰ هزار واحد باقی مانده از طریق خط اعتباری مسکن مهر پرداخت خواهد شد.
مجید کیانپور افزود: به همین ترتیب در سال جاری برنامه افتتاح ۲۰۰ هزار واحد نوسازی شده در دستور کار دولت قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند واحد مسکونی از ۲۰۰ هزار واحد تعیین شده در سال جاری تسهیلات نوسازی دریافت کرده اند، گفت: تاکنون پرونده نوسازی ۶۱ هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد سازنده‌های ۲۸ هزار واحد موفق به اخذ وام شده‌اند.
تسهیلات ۳۰ میلیونی در نوبت طرح!
کیانپور همچنین در خصوص تعیین تکلیف افزایش سقف وام نوسازی از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان که دولت از ابتدای سال جاری وعده کرده بود به سازندگان بافت‌های فرسوده پرداخت شود، گفت: براساس مصوبه کارگروه مسکن پرداخت تسهیلات نوسازی تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری هنوز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات هم اکنون در نوبت طرح در شورای پول و اعتبار است، افزود: به محض مطرح شدن در شورای پول و اعتبار، نتایج نهایی در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت این تسهیلات به سازندگان بافت‌های فرسوده اعلام می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم نتایج مذاکرات را در این زمینه تا پایان سال نهایی کنیم.

 

 

 

    نظرات