درج مشخصات فنی ملک در سند محضری از سال آینده

درج مشخصات فنی ملک در سند محضری از سال آینده

http://www.bananews.ir/در صورت تداوم تعلیق شناسنامه‌فنی در تهران، اسناد ملکی در پایتخت ناقص صادر می‌شود.
 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با درخواست ماه گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر درج محتوای شناسنامه‌فنی در متن سند رسمی املاک موافقت کرد غافل از اینکه در پایتخت به خاطر تعلیق شناسنامه‌فنی، در صورت تغییر در متن سند ملکی، این اسناد به صورت ناقص برای آپارتمان‌ها صادر خواهد شد!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) براساس آنچه سازمان نظام مهندسی ساختمان از سازمان ثبت اسناد خواسته، قرار است از ابتدای سال آینده در سند تک‌برگ واحدهای مسکونی، مشخصات فنی ساختمان نیز در قالب شماره سریال شناسنامه‌ فنی ثبت شود.
این در حالی است که سازمان نظام مهندسی هنوز نتوانسته شهرداری‌تهران را متقاعد کند برای ساختمان‌های پایتخت شناسنامه‌فنی صادر شود. به این ترتیب در شرایطی که صدور شناسنامه فنی ساختمان در پایتخت هنوز با اما و اگر همراه است، موافقت اخیر سازمان ثبت با درخواست تعیین مکان درج شماره سریال این شناسنامه در اسناد مالکیت، باعث صدور ناقص این اسناد در تهران از سال آینده می‌شود. با این وجود رییس سازمان نظام مهندسی تهران که از سال گذشته تاکنون چندبار وعده از سرگیری صدور شناسنامه فنی ساختمان را در پایتخت مطرح کرده است دیروز با بیان اینکه هم اکنون شهرداری در حال تهیه لیست اسامی سازندگان واجد شرایط در سیستم کاری خود است به دنیای اقتصاد گفت: به محض تکمیل روند ثبت سازندگان مورد تایید سازمان نظام مهندسی در سامانه شهرداری، صدور شناسنامه فنی ساختمان برای املاک نوساز بالای ۳ هزار متر مربع نیز آغاز می‌شود. سعید غفرانی افزود: به این ترتیب و با توجه به اینکه درج سریال شناسنامه فنی از سال ۹۲ در اسناد مالکیت آغاز می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، می‌توان امیدوار بود که از ابتدای طرح، ساختمان‌های نوساز پایتخت نیز در اسناد مالکیت خود دارای شماره سریال شناسنامه فنی شوند.

 

 

 

    نظرات