ثبات در بازار مسکن/ رونق خرید و فروش خانه در سه ماهه پایانی سال

ثبات در بازار مسکن/ رونق خرید و فروش خانه در سه ماهه پایانی سال

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه سازان در پیش‌بینی خود از وضعیت بازار مسکن در سه ماهه پایانی سال گفت: همانطور که بازار ارز بحران خود را گذرانده و در وضعیت ثبات به سر می‌برد، نسبت به بهبود وضعیت بازار مسکن نیز امیدواریم و پیش‌بینی می‌شود در مدت کوتاه آینده خرید و فروش بخش مسکن رونق یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد وقفه‌ در خرید و فروش مسکن باعث رشد غیرمتعارف قیمت‌ها شده و به طور معمول هجوم به سمت خرید و فروش مسکن دچار مشکل می‌شود. در چند ماهه گذشته در حوزه مسکن شاهد رکود در این بخش بودیم.

وی با اشاره به رشد تولید مسکن در سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته گفت: در کلان شهری همچون تهران، به دلیل تصویب طرح تفصیلی در سال گذشته کمی تقاضای کاذب به وجود آمد که این امر دلیل برخی گرانی‌ها شد اما امسال شاهد این اتفاق در بخش مسکن نبودیم و بازار متاثر از وضعیت اقتصادی دچار رکود شد.

رهبر در توضیح افزایش انبوه‌سازی در مناطق مختلف شهر و طرح‌های کلان کشوری گفت: رشد متعارف مسکن مهر و اجرای ۸۰ هزار واحد پردیس و حل مشکل تهرانسر با طرح مسکن ویژه در تهران تاثیرگذار بود و اکنون به سمت ثبات در بازار مسکن حرکت می‌کنیم.

 

 

 

    نظرات