۲۰۰هزار کلاس،بخاری نفتی غیراستاندارد دارند!؟

۲۰۰هزار کلاس،بخاری نفتی غیراستاندارد دارند!؟

http://www.bananews.irنماینده مردم پیرانشهر مدعی شد که هنوز ۲۰۰ هزار کلاس درس بخاری‌های غیراستاندارد و نفتی دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره بحث های مطرح شده پیرامون صرف نظر مجلس از استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی پس از حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد پیرانشهر به خبرآنلاین گفت: مجلس به دلیل سوء مدیریت وزارت آموزش و پرورش و خرج بودجه‌های این وزارتخانه در موارد غیر ضروری دیگر باید تمامی اهرم‌های قانونی خود را به کار بگیرد تا حوادث این چنینی دوباره در مدارس کشور رخ ندهد.

او درباره طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش که تقدیم هیات رئیسه شده است و در هفته اول دی ماه سوال از حاجی بابایی در صحن مجلس برگزار می‌شود، گفت:برای طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش بیش از ۱۳ امضا جمع‌آوری شده است، وگزینه‌های دیگری نیز مدنظر داریم.

خضری با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های مجلس برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش است، گفت: طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش اقدام موثر دیگر ماست تا بدانیم چرا آموزش و پرورش بودجه های عمرانی خود را صرف ساخت استخر برای کارکنان خود در شهرهای بزرگ می‌کند و هنوز بیش از ۲۰۰ هزار کلاس درس دارای بخاری های غیر استاندارد و نفتی هستند.

نماینده پیرانشهر در مجلس در حالی از ارائه طرح تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش خبر می دهد که ناظران اجتماعی و برخی نمایندگان مجلس معتقدند، استیضاح حمید رضا حاجی بابایی با توجه به فرصت شش ماهه تا پایان عمر دولت دهم، بازدارندگی خاصی برای تکرار حوادثی مانند حادثه شین آباد نخواهد داشت.

اما از طرف دیگر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر آموزش و پرورش را جزء درخواست های حداقلی خود می دانند و برای اجرای آن هم قسم شده اند.

تیغ استیضاح نمایندگان مجلس درحالی دامن وزیر بزرگترین وزارت خانه دولت را گرفته است که از طرف دیگر سایر نمایندگان مجلس که در صدر آنها محمد رضا باهنر نایب ریس مجلس قرار دارد، معتقدند که استیضاح حاجی بابایی در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست و مشکلی در آموزش و پرورش را حل نمی‌کند. او تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش را پیشنهاد داده است.

 

 

 

    نظرات