تخریب یک سکونتگاه غیررسمی در نزدیکی تهران در آینده نزدیک

تخریب یک سکونتگاه غیررسمی در نزدیکی تهران در آینده نزدیک

http://www.bananews.ir/استاندار تهران از تخریب یک سکونتگاه غیر رسمی در نزدیکی تهران و تعداد زیادی ازساخت و سازهای غیرقانونی با حکم قضایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برخورد با متخلفان ارتباطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد و هرگز به این بهانه برخورد با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز را رها نمی‌کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره برنامه استانداری برای مقابله و حذف سونتگاههای غیررسمی در تهران گفت: جلوگیری از تشکیل سکونتگاههای غیررسمی از وظایف شهرداری است لذا در آن بخش که این گونه سکونتگاهها در محدوده شهرداری‌هاست نمی‌توانیم دخالت کنیم مگر آنکه شهرداری از ما کمک بخواهند.

وی افزود: زمانی که چندین خانه چوبی و پلاستیکی آهسته و آرام شکل می‌گیرد اگر در همان ابتدای کار از گسترش آنها ممانعت نکنیم به زودی تبدیل به فضای گسترده‌ای می شوند که برخورد با آنها سخت خواهد بود.

استاندار تهران تصریح کرد: زمانی که افراد روی یک تیر چوبی پلاستیک می کشد و تبدیل به خانه می‌کند، شهرداری‌ها موظفند در ابتدای کار از اینگونه اقدامات جلوگیری کنند و در صورتی که نیاز به کمک نیروی انتظامی و یا شورای تامین استان باشد این آمادگی وجود دارد و باید از این ظرفیتها استفاده کند تا از آغاز با این روند مقابله کند لذا این بخش به ویژه در حریم و محدوده شهر تهران مربوط به حوزه شهرداریها و از وظایف آنهاست.

تمدن گفت: در بخشهایی که سکونت گاههای غیررسمی در خارج از حریم و محدوده تهران باشد مربوط به حوزه فرمانداریها و بخشداریهاست و باید از تشکیل چنین مکانهایی جلوگیری کنند.

وی از تخریب یک سکونتگاه غیر رسمی در یکی از شهرستانهای نزدیک تهران خبرداد و گفت: بزودی یکی از این سکونتگاهها که در خارج از حیطه شهرداری است با حکم قضایی برچیده خواهد شد.

استاندار تهران درباره ساخت و سازهای غیرمجاز نیز به ایسنا گفت: سالهای سال دست روی دست گذاشتند تا این گونه ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها و سدها ساخته شده در حالی که این اقدام غیرقانونی بوده و باید تخریب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضرهیچ مجوزی برای ساخت و ساز جدید در حریم رودخانه‌ها، سدها و منابع طبیعی داده نمی‌شود و با آنها بشدت برخورد می شود همچنین ساخت و سازهای گذشته را تخریب می کنیم.

بزودی تعداد زیادی ازساخت و سازهای غیرقانونی با حکم قضایی تخریب می‌شود

تمدن اظهار کرد: بزودی تعداد زیادی از این ساخت و سازهای با حکم قضایی تخریب می‌شود ضمن آنکه این روند متوقف نشده و ادامه خواهد داشت.

برخورد با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز تا روز انتخابات ادامه دارد

 

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و این کار را رها کنید پاسخ آنها این است که هرگز به بهانه انتخابات به هیچ کس اجازه ساخت و ساز غیرقانونی ر ا در حریم رودخانه‌ها نخواهیم داد چراکه در برخی از پرونده‌ها یک دلال هزار متر زمین را تبدیل به قطعات ۵۰ متری کرده و یا غیرقانونی زمین کشاورزی را فروخته و افراد هم در این زمینها به اسم آلونک و خانه ساخت و ساز کرده اند که با همه این تخلفات برخورد می کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: برخورد با متخلفان ارتباطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد و هرگز به این بهانه برخورد با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز را رها نمی کنیم و این روند تا روز انتخابات ادامه دارد.

 

 

 

    نظرات