دانشجو: باید مسیر بررسی تخلفات حسابرسی شهرداری پیش‌بینی شود

دانشجو: باید مسیر بررسی تخلفات حسابرسی شهرداری پیش‌بینی شود

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از فقدان مسیر رسیدگی به نتایج گزارش حسابرسی در شورای شهر، این شیوه ارائه گزارش را بی‌فایده دانست و گفت: اگر می‌خواهید این گزارش‌ها ثمری داشته باشد باید گام‌های بعدی رسیدگی به تخلفات و اشتباهات حسابرسی هم پیش‌بینی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو در جریان پانصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در حین ارائه گزارش‌های حسابرسی پنج منطقه ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۷ و ۱۸ اظهار کرد: حسابرس شورای شهر این همه زحمت می‌کشد و تمامی مغایرت‌های حساب‌ها را استخراج می‌کند. اما اگر گام بعدی برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته وجود نداشته باشد، این گزارش‌ها چه فایده‌ای دارد؟!

وی افزود: با این شیوه هر بار که به شهرداری اعتراض کنیم پاسخ می‌دهند که حسابرس شورای شهر در این باره گزارش داده، پس مشکلی وجود ندارد! باید مسیری تضمین شود که نقطه شروع آن حسابرسی، گام بعدی استماع گزارش در شورای شهر است اما گام‌های بعدی هم باید برای این مسیر پیش‌بینی شود تا بتوان به تخلفاتی که با این دقت احصا می‌شود رسیدگی کرد و نظارت‌ها ثمربخش باشد.

 حسن بیادی، نایب ریس شورای شهر تهران هم ضمن حمایت از پیشنهاد دانشجو، وظایف اعضای شورای شهر را که در آیین نامه درج شده قرائت کرد و گفت: نظارت بر حساب درآمد و نحوه هزینه کرد آن با انتخاب حسابرس رسمی و نیز اعلام موارد نقض و مغایرت‌ها و پیگیری این موارد مطابق قانون بر عهده شورای شهر تهران است.

 

وی با بیان اینکه شورای سوم باید چاره‌ای برای تکمیل فرایند بررسی گزارش‌های حسابرسی بیاندیشد تا آیندگان هم از این مساله بهره‌مند شوند، گفت: علاوه بر این باید نظارت شورای شهر به صورت سیستماتیک، ضابطه‌مند و قوی‌تر باشد.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران توضیح داد که گزارش‌های دریافت شده از سوی حسابرس رسمی پس از ارائه در صحن شورا، در اختیار شهردار قرار می‌گیرد و به این ترتیب شهرداری پاسخ بسیاری از نواقص و مغایرت‌ها را رسما و کتبا پاسخ می‌دهد.

چمران در عین حال تاکید کرد که این فرایند تنها برای اشتباهات مالی پیش بینی شده است و برای موارد تخلف که در گزارش حسابرسی احصاء می‌شود هنوز مسیر رسیدگی وجود ندارد.

علیرضا دبیر، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هم در این باره اظهار کرد: شفاف سازی به این معنی نیست که هیچ تخلفی در گزارش‌های حسابرسی وجود نداشته باشد، بلکه همین که این تخلفات گزارش می‌شود و مردم از آن مطلع می‌شوند،‌ موجب اعتماد سازی می‌شود و در دراز مدت، شاهد افزایش مشارکت عامه مردم خواهیم بود.

وی در عین حال بر ضرورت ارائه گزارش‌های تطبیقی از حسابرسی‌های مناطق و سازمان‌های شهرداری تاکید کرد و گفت: باید گزارش‌هایی درباره رفع مغایرت‌ها ارائه شود.

دبیر خاطر نشان کرد: هم‌اکنون شهرداران مناطق هنگام بررسی گزارش حسابرسی به صحن شورا می‌آیند و همین حضور تلنگر و هشداری برای آنهاست که نمی‌توانند هرچیزی را امضا کنند.

 

 

 

    نظرات