حرکت چراغ خاموش قیمت‌ها در بازارآهن

حرکت چراغ خاموش قیمت‌ها در بازارآهن

http://www.bananews.ir/روز گذشته میانگین قیمت محصولات فولادی در بازار تهران تا حدودی روند صعودی داشت که علت آن عدم فروش کالا از سوی برخی از فروشنده‌ها بود، به طوری که میانگین قیمت میلگردهای پرفروش در انبارهای تهران دوباره به ۱۷۳۰ تا ۱۷۴۰ رسید، اما نسبت به روز چهارشنبه قیمت‌ها کاهشی بود که دلیل آن پایین بودن حجم تقاضای بازار عنوان می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به گفته تجار دیروز برخی از معامله گران با توجه به گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور در شب گذشته ترجیح دادند فعلا فروشی نداشته باشند تا نتایج و تصمیمات جدید دولت در حوزه مسائل اقتصادی اعلام شود در نتیجه این عدم فروش کالا عاملی شد برای تقویت قیمت‌ها در بازار، البته معاملات همچنان ضعیف بود و حجم پیشنهادهای خرید هم نه به دلیل پیش‌بینی‌ها، بلکه به دلیل پایین بودن تقاضای فصلی پایین است.
برخی منابع عرضه محصولات وارداتی از جمله میلگرد چینی در بنادر جنوبی را به عنوان یکی از دلایل این رکود تقاضا می‌دانند، اما از آنجا که این محموله‌ها بسیار محدود و حجم آنها آنطور که گفته می‌شود در نهایت ۴ تا ۵ هزار تن است برخی از معامله گران بعید می‌دانند که این عرضه‌ها تاثیر زیادی بر بازار داشته باشد و پایین بودن حجم معاملات بازار را به مشخص نبودن وضعیت آینده مربوط می‌دانند.
همچنین گفته می‌شود به دلیل آماده نبودن محموله‌های شمش برای تحویل، روز گذشته قیمت مشخصی برای شمش اعلام نشد به خصوص در بنادر شمالی که حجم محموله‌های آماده برای فروش در این منطقه بسیار محدود است. در همین حال، دیروز در بورس کالا شمش همچنان با قیمت ۱۵۰۰ تومان معامله شد و از آنجا که هفته گذشته این عرضه به دلیل برخی مشکلات به معامله منجر نشده بود دیروز نهایی شد و ۴۱ هزار تن از آن فروش رفت.

البته در عین حال برخی از تجار با اشاره به وضعیت واردات کالا به خصوص در یک ماه اخیر و آمارهای ثبت سفارش کالا و به خصوص با اشاره به موضوع قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال سعی در بهبود شرایط بازار دارند، اما به نظر می‌رسد هنوز زمان مناسب برای تحلیل این پیش‌بینی‌ها و صحت آن فراهم نشده است.
در همین حال امروز سبد مخلوط و سبد تیرآهن ذوب آهن اصفهان، تیرآهن جهان فولاد غرب، میلگرد فولاد خراسان، نطنز و نورد ایوان غرب و تختال هرمزگان در بورس کالا عرضه خواهد شد.با توجه به بازارسازی‌های انجام گرفته و پیش‌بینی‌هایی که برخی از تجار از بازار دارند احتمال ورود تجار به این معاملات به خصوص معامله محصولات ذوب آهن زیاد است و بعید نیست که تقاضای خوبی امروز وارد رینگ شود.

 

 

 

    نظرات