ساختمان فرسوده چهارراه ولیعصر در آستانه ریزش

ساختمان فرسوده چهارراه ولیعصر در آستانه ریزش

www.BanaNews.irحدود ۹ ماه از ریزش ساختمان قدیمی و فرسوده واقع در ضلع شمال شرقی چهار راه ولیعصر(عج) می‌گذرد؛ حادثه‌ای که با وجود اخطارهای شهرداری منطقه ۶ به مالکان این ساختمان از مدت‌ها قبل، می‌توانست رخ ندهد. اما بی‌توجهی مالکان به اخطارها موجب فروریختن این بنای فرسوده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اما ریزش ناگهانی آوار ظاهرا برای برخی مالکان ساختمان مجاور بنای فروریخته که آن هم فرسوده است، مایه عبرت نبوده است و در حالی که شهرداری تهران رای قضایی تخریب این ساختمان فرسوده برای رفع خطر را دریافت کرده ، یکی از مالکان بدون توجه به فرسودگی این بنا و نفوذ آب به پی آن، مانع تخریب این ساختمان شده است. این در حالیست که شهردار منطقه شش اعتقاد دارد که هر لحظه احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد و شهرداری باید برای انجام مسوولیت رفع خطر خود، اجرای رای تخریب را دنبال کند.

فخرالدین سلیمانی، شهردار منطقه ۶ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرداری با تمام مالکان این ساختمان فرسوده توافق کرده است، گفت: دو مالک باقی مانده بودند و انتظارات نابجا داشتند که علی‌رغم تلاش شهرداری منطقه با آنها توافق نشد.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از این مالکان هم تقریبا تخلیه کرده است، گفت: هم‌اکنون تنها توافق با یک نفر که صاحب سرقفلی ۲۴ متر تجاری است باقی مانده است.

وی ادامه داد: در حالی که شهرداری تهران رای تخریب ملک فرسوده یاد شده را از دستگاه قضایی دریافت کرده، این فرد با کمک وکیل روز گذشته دستور توقف موقت اجرای رای تخریب را اخذ کرده و مانع رفع خطر از سوی شهرداری شده است و واحد تجاری خود را تخلیه نمی‌کند.

شهردار منطقه ۶ گفت: با تمامی مالکان طی چند ماه گذشته توافق کردیم و کسانی که مرداد ماه با آنها توافق شده بود، هم‌اکنون کل پول خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تملک دو ملک فرسوده مجاور در چهار راه ولیعصر(عج) تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: قیمت این ۲۴ متر تجاری باقی مانده را متناسب با رای کارشناس رسمی مرضی‌الطرفین پرداخت خواهیم کرد، کما اینکه برای بقیه مالکان همین فرایند طی شد. بنابراین از نظر شهرداری دلیلی برای عدم توافق با یک نفر باقی‌مانده وجود ندارد. اما توقعات بیش از اندازه این فرد مانع توافق شده است.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه طی بارش‌های اخیر آب به پی این ساختمان فرسوده در خیابان انقلاب ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر (عج) نفوذ کرده است به ایسنا گفت: هر لحظه احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد و ما مسوولیت داریم از وقوع فاجعه پیشگیری کنیم. بنابراین شهرداری پیگیر ابطال رای توقف موقتی است که مالک دریافت کرده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به محض ابطال رای مربوطه، ساختمان را تخریب خواهیم کرد و این موضوع را به تنها کسی که با او توافق نشده و مانع این کار می‌شود هم اطلاع داده‌ایم تا تخلیه کند.

 وی از تصمیم دستگاه قضایی مبنی بر رای توقف موقت تخریب ساختمان ابراز تعجب و تاسف کرد و گفت: این تصمیم دستگاه قضایی جای سوال دارد. چرا که جان عابران این محدوده در خطر است و شکی نیست که فرسودگی این ساختمان می‌تواند منجر به ریزش و وقوع فاجعه شود.

وی تاکید کرد: در صورت ابطال رای یاد شده، شهرداری بلافاصله این ساختمان را تخریب خواهد کرد، اما شرایط برای توافق با آخرین مالک فراهم است و کارشناس مرضی‌الطرفین هر قیمیتی که برای این ۲۴ متر تجاری در نظر بگیرد، شهرداری پرداخت می‌کند.

سلیمانی در خاتمه از دستگاه قضایی درخواست کرد که با توجه به خطری که جان شهروندان را تهدید می‌کند، در این باره با شهرداری همکاری کند.

 

 

 

    نظرات