آمادگی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

آمادگی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

www.BanaNews.irرییس سازمان نظام کاردانی ساختمان از آمادگی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال خبر داد و گفت: با توجه به نیاز کشور شاید مسکن مهر بتواند نیاز انباشته مسکن را پوشش دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی موذن در نشستی خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز مسکن در جامعه روز‌به‌روز بیش‌تر حس می‌شود و نرخ ازدواج در سال آینده به حداکثر خود خواهد رسید، باید به فکر مشکل مسکن در سال‌های آینده باشیم.

وی درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در استان تهران با اشاره به وجود ساختمان‌های دولتی و آموزشی در تهران که شهری مستعد زلزله است گفت: با مشاهده زلزله‌های اخیر در کشور باید بیش‌تر در جهت مقاوم‌سازی فعالیت کنیم.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان بافت‌های فرسوده را پاشنه آشیل صنعت ساختمان بیان کرد و افزود: در صنعت ساختمان به ویژه در بازار مسکن، تعریف علمی برای بافت فرسوده دیده نمی‌شود در حالی که ساختمان‌هایی وجود دارند که با تردد یک تریلی از آن خیابان، می‌لرزند که بافت‌های فرسوده شامل آن‌ هم می‌شود.

موذن با بیان این‌که ۸۰ درصد گستره جغرافیایی کشور زلزله‌خیز است و الزامات ویژه‌ای برای مسکن وجود دارد گفت: این سوال مطرح است که چرا بافت‌های فرسوده آنچنان که باید مقاوم نیستند.

وی مصالح استاندارد و مقررات ملی ساختمان و ضوابط فنی در ساختمان را از موارد مهم در ساخت‌ واحد‌های مسکونی بیان و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از ساختمان‌ها اصول و استاندارد لازم را رعایت نمی‌کنند.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان با تاکید بر لزوم وجود اخلاق حرفه‌ای به عنوان دیگر عوامل موثر در ساخت و سازهای ساختمانی گفت: معماری تجربی بر ساخت‌وساز‌های با تعداد ناظر کمتر دیده شده و بسیاری از این مشکلات ناشی از نبود اخلاق حرفه‌ای در کار است.

او نداشتن شناسنامه فنی ساختمان را از مهم‌ترین مشکلات ریزش، گودبرداری و مشکلات ایجاد شده در ساختمان‌ها بیان و عنوان کرد: داشتن شناسنامه بدون مندرجات صحیح و اصولی برای ساختمان سودی ندارد چراکه در شناسنامه نقش کاردان فنی، ناظر، سازنده و کلیه‌ دست‌اندرکاران از روز اول ساخت تا زمان تحویل نگاشته می‌شود.

موذن حضور کاردان فنی در کنار ناظر ساختمان را از ملزومات ساخت ساختمان‌ها دانست و افزود: در استان تهران وضعیت کاردان‌ها پایین است اما تاکنون ۷۵۰۰ نفر در استان تهران عضو این سازمان شده‌اند اما نیاز بیش‌تر به کاردان فنی در ساخت و ساز احساس می‌شود.

 

 

 

    نظرات