عضو کمیسیون عمران مجلس:نظام مهندسی باید  بر مدیریت شهرها نظارت کند

عضو کمیسیون عمران مجلس:نظام مهندسی باید بر مدیریت شهرها نظارت کند

www.BanaNews.irمهندس حسن علوی نماینده ی مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان با هیات مدیره جدید دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره بر نقش و حضور پررنگ نظام مهندسی ساختمان در جامعه تاکید کرد.
مهندس علوی نظام مهندسی ساختمان را بازویی مشورتی باارزش برای نمایندگان جهت تصمیم گیری های حساب شده و قانونگذاری برای سامان دادن به امورات عمرانی جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد تا جامعه و مسئولان پتانسیل بالای نظام مهندسی را فرصتی مغتنم برای خدمت به شهروندان و عمران استان در نظر داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان، مهندس علوی با استقبال از حضور نظام مهندسی ساختمان در نشست ها و کمیسیون های تصمیم گیرنده استان افزود: با وجود متخصصان نظام مهندسی در رشته های هفت گانه، نظام مهندسی باید بر مدیریت شهر اشرافیت داشته باشد.
این عضو ارشد کمیسیون عمران مجلس در این دیدار ضمن اطلاع از مشکلات و موانع موجود در اجرایی نمودن قوانین ملی ساختمان و همچنین مشکلات عمرانی استان گفت: کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان استان آمادگی خود را برای ارائه نظرات، پیشنهادات و همچنین تغییر برخی قوانین نظام مهندسی اعلام می دارد.
وی افزود: از نظام مهندسی با بیش از ۳ هزار و پانصد عضو که بعنوان قشر تحصیلکرده جامعه محسوب میگردند انتظار می رود تا برعملکرد دستگاههای عمرانی دولتی و تخصیص اعتبارات مربوطه نمایندگان و همچنین اجرای صحیح قوانین ملی ساختمان و شهرسازی را یاری نمایند.

در این نشست مشترک هیات مدیره، با تجلیل از حضور مهندس علوی در سازمان، حضور دو نماینده استان در کمیسیون عمران را فرصتی ارزشمند برای انتقال نظرات و استفاده از تخصص نظام مهندسی و همچنین اهتمام به عمران استان کردستان ارزیابی نمودند.
حضور موثر نظام مهندسی در کمیسیون ها و نشست های تصمیم گیرنده از جمله کمیسیون ماده پنج با داشتن حق رای، اصلاح برخی قوانین موجود که مانعی برای حضور و نظارت بیشتر سازمان در امورات عمرانی است، وضعیت نامطلوب شهر سنندج، سخت و ساز های غیر استاندارد و بدون نظارت سازمان، رشد حاشیه نشینی، هویت مخدوش شهر سنندج، بحران بافت فرسوده، ترافیک نگران کننده سنندج و وضعیت نگران کننده برخی پروژه ها از جمله موارد مطرح شده توسط هیات مدیره با نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی بود.

 

 

 

    نظرات