پرداخت تسهیلات نوسازی به ۶۰ هزار متقاضی بافت فرسوده

پرداخت تسهیلات نوسازی به ۶۰ هزار متقاضی بافت فرسوده

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات نوسازی به ۶۰ هزار متقاضی بافت فرسوده خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‌پور - مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به روند اعطای تسهیلات نوسازی در سال جاری گفت: ۶۳ هزار و ۵۵۴ متقاضی تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۴۴ واحد قرارداد با بانک‌های عامل منعقد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که باید تا پایان سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده افتتاح شود تصریح کرد: تاکنون ۳۶ هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی افتتاح شده و ۴۶ هزار و ۸۲۴ واحد مسکونی دیگر آماده‌ی بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تسهیلات نوسازی محقق شده طی سال‌های گذشته گفت: در سال ۸۷ تسهیلات نوسازی برای ۳۰ هزار و ۷۶۵ واحد مسکونی، در سال ۸۸ تسهیلات برای نوسازی ۳۹ هزار و ۴۴۸ واحد مسکونی، سال ۸۹ نیز تسهیلات نوسازی ۶۰ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی پرداخت شد.

به گفته کیان‌پور سال گذشته برای ۷۹ هزار و ۷۷ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزوود: طی ۹ ماه امسال به ۱۷۱ هزار و ۳۲۵ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی تخصیص یافت که این اعتبار در حال جذب است و تاکنون ۶۳ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد دولت دهم در نوسازی بافت‌های فرسوده فراتر از برنامه‌ی پنجم توسعه کشور بوده است.

 

 

 

    نظرات