آخرین آمار از تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در فصل تابستان

آخرین آمار از تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در فصل تابستان

http://www.bananews.ir/نتایج طرح جمع آوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در تابستان ۹۱ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین و یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق معاملات ملکی در شهر تهران ۲۶۲۹۰هزار ریال بود که نسبت به فصل قبل ۱۷٫۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳٫۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زمین و یا زمین ساختمان های مسکونی معامله شده حدود ۳۹۶۲۹هزار ریال در منطقه سه و کمترین آن در حدود ۱۰۴۲۶ هزار ریال در منطقه۲۰ بوده است.

بر اساس این گزارش حداقل معاملات انجام شده ۵۰۰۰هزارریال در منطقه ۲۰ و حداکثر۱۰۵۵۴۳ هزار ریال در منطقه دو بوده است.

بنابر آمار ارایه شده متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۷۵۷۶هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۲٫۳ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۴۹۴۹۰هزار ریال در منطقه یک و کمترین آن در حدود ۱۳۸۸۴هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

بر این اساس تغییرات قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۵۰۰۰ هزارریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۳۸۹۷۶هزار ریال در منطقه یک بوده است.

این گزارش حاکی از آن است که متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۰۱۵۷ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۲۱۳۹۵۳ ریال در منطقه یک و کمترین آن ۷۲۹۹۸ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آماراین تغییرات در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۰۰۰۰ هزارریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۶۰۶۸۹۷ ریال در منطقه یک بوده است.

 

 

 

    نظرات