وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم است/منطقه ۱۸ آلوده‌ترین نقطه امروز پایتخت

وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم است/منطقه ۱۸ آلوده‌ترین نقطه امروز پایتخت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است گفت: شرایط آلودگی هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد اما با توجه به احتمال بارش برف و باران طی روز آینده احتمال کاهش میزان آلاینده ها وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای تهران در ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون امروز به طور متوسط ۱۳۳ است که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش حجم آلاینده ها در شهر هستیم.

وی تصریح کرد: البته کاهش میدان دید در تهران به وجود آمده که ناشی از افزایش میزان بخار آب بوده و سبب چسبندگی ذرات معلق شده است . این مساله ممکن است سبب آن شود که شهروندان احساس کنند میزان آلاینده ها افزایش داشته اما در واقع اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از کاهش میزان آلاینده ها در شهر خبر می دهد.

رشیدی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین میزان آلایندگی هوا در ایستگاه پارک قائم در منطقه ۱۸ مشاهده شده است که شاخص کیفیت هوا در ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون در این ایستگاه ۱۷۴ بوده است.

 

وی افزود: ایستگاه دروس ، تهرانسر، پارک شکوفه در منطقه ۱۴ و ایستگاه پونک نیز امروز پس از ایستگاه پارک قائم بیشترین میزان آلایندگی را نشان می دهند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درمناطق ناسالم سبب افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن می شود از این رو توصیه می شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.

 

 

 

    نظرات