لبه جنوبی تهران سبز می‌شود

لبه جنوبی تهران سبز می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران از تصویب طرح ساماندهی اراضی نعمت‌آباد واقع در منطقه ۱۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: این طرح به کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید پاکساز با بیان اینکه پیش از این ساماندهی اراضی نعمت‌آباد که وسعتی بالغ بر ۲۵۰هکتار دارد، مغفول مانده بود، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۹ ساماندهی نعمت‌آباد را پس از تملک بخشی از این اراضی در دستورکار خود قرار می‌دهد.

وی یکی از ویژگی‌های مهم طرح ساماندهی اراضی نعمت‌آباد را افزایش سبزینگی پایتخت عنوان کرد و گفت: میزان فضای سبز تهران در لبه جنوبی شهر با اجرای این طرح افزایش چشمگیری خواهد یافت، ضمن اینکه فرصتی برای استقرار خدمات شهری در این اراضی فراهم می‌شود.

پاکساز با بیان اینکه ۷۰ کاربری گوناگون در طرح ساماندهی اراضی نعمت‌آباد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: بخش عمده این اراضی به بوستان و خدمات عمومی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از اراضی نعمت‌آباد تملک نشده است، گفت: به محض اتمام فاز تملک، عملیات اجرایی محوطه‌سازی و کاشت درختان جدید آغاز می‌شود.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران از احداث بوستانی با عنوان «ایران کوچک» در بخشی از اراضی نعمت‌آباد برای به نمایش گذاشتن فرهنگ و سنت استان‌های مختلف در پایتخت خبر داد.

 

 

 

    نظرات