شکرگزاری نیکزاد بابت مسکن مهر

شکرگزاری نیکزاد بابت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی بعد از ابلاغ مصوبه ممنوعیت خرید و فروش مسکن مهر و سپس تداوم خرید و فروش در بازار آزاد در واکنش دو گانه به این بی تفاوتی در بازار مسکن مهر اعلام کرد: خرید و فروش مسکن مهر تحت هر شرایطی غیرقانونی است، اما خدا را شاکریم که این خانه‌ها آنقدر ارزش افزوده داشته است که مردم به فکر خرید و فروش آن‌ هستند.وی افزود: طبق آمار سال ۹۰، یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد خالی در کشور وجود دارد که ۳۷۲ هزار واحد آن در شهر تهران است.

نیکزاد ادامه داد: در زمینه وضع مالیات برای این واحدهای خالی با کمیسیون عمران مجلس صحبت کرده‌ایم که آنها نیز موافقند و باید در کمیسیون‌های تخصصی این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در همه جای دنیا بحث خانه و زمین با مالیات تنظیم می‌شود، گفت: نمی‌شود خانه‌ای را ساخت و استفاده نکرد. با وضع پاره‌ای از مقررات می‌توان خانه‌های خالی را کنترل کرد و آنها را در جریان استفاده گذاشت.وی همچنین اظهار کرد: حتی نمی‌شود زمین را خرید و بلااستفاده گذاشت یا باید آن را ساخت یا مالیات آن را پرداخت کرد، به این ترتیب می‌توان زمین و مسکن را از بورس بازی خارج و به عنوان کالای مصرفی مطرح کرد.

    نظرات