احمدی نژاد: پروژه‌های مسکن‌مهر ویلایی بنا شود

احمدی نژاد: پروژه‌های مسکن‌مهر ویلایی بنا شود

http://www.bananews.ir/رئیس جمهوری اسلامی ایران از فعلان احداث مسکن مهر خواست که پروژه های مسکن مهر در آینده به صورت ویلایی و در زمین های با متراژ بالاتر بنا شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود احمدی نژاد در جریان سفر به استان سمنان و در مراسم افتتاح چندین پروژه در این استان، امروز ظهر با اشاره به این که پیشرفت هر جامعه نیازمند انرژی است، افزود: امروز به طور رسمی استان سمنان دارای دو نیروگاه برق شد.

رئیس جمهور از کشاورزان و صنعتگران و تولید کنندگان استان خواست که با توسعه کارهای خود از ظرفیت نیروگاهها بهره مند شوند.

وی با یادآوری این مطلب که این دو نیروگاه حرارتی است، از وزیر نیرو خواست تا حدالامکان تمام نیروگاههای کشور را به سمت سیکل ترکیبی سوق دهد.

احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه در حوزه نیرو ایران تنها کشوری است که دارای دو شبکه موازی انتقال نیرو و انرژی است این موجب هزینه های سنگین و اتلاف انرژی می شود، گفت: باید با توجه به وجود شبکه انرژی در تمام کشور، برای هر منطقه نیروگاه مختص به آن منطقه را ساخته شود.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز خوشبختانه ساخت نیروگاه با ظرفیت ۲۵ مگاوات به طور ۱۰۰ درصد در داخل کشور انجام می شود، تصریح کرد: معتقدم در کشور دیگر نیازی به ساخت نیروگاه های بزرگ وجود ندارد و باید به سمت ساخت نیروگاه های کوچک حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه وقوع هر پیشرفتی نیازمند انرژی است و برق از پاکترین انرژی هاست گفت: امروز به صورت رسمی در استان سمنان دو نیروگاه مورد بهره برداری قرار گرفت که بیش از مصرف استان ظرفیت تولید دارد

احمدی نژاد از وجود ۱۲ هزار مگاوات برق حاصل فعالیت نیروگاه های سیکل ترکیبی در کشور خبر داد و گفت: نگاه وزارت نیرو به سمت صادرات باشد.

وی با اشاره به این مطلب که زمان ورود به کابینه دولت میزان ظرفیت برق کشور ۳۸ هزار مگاوات بود اظهار داشت: ظرفیت برق کشور هم اکنون ۶۷ هزار و ۶۶۰ مگا وات است که در آینده نزدیک به بیش از ۷۰ هزار مگاوات می رسد.

وی از صادرات برق کشور به ۶ کشور دنیا خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در کشور در چند سال اخیر با قطعی برق مواجه نبوده ودر این بخش خودکفا هستیم.

احمدی نژاد با اشاره به سد کالپوش اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در استان سمنان سد کالپوش تا حدودی موثر است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر شاخص سلامت هم باید جزو سرآمدها باشد، گفت: رسیدگی و احترام به بیماران موجب می شود که آنها از امکانات خود در استان استفاده کنند وبه دیگر استانها مراجعت نکنند.

رئیس جمهور با اشاره به تجهیزات عالی دو بیمارستان تازه افتتاح شده دامغان و سمنان اظهار داشت: باید از تمامی امکانات و تجهیزات استفاده کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه دو طرح بزرگ انتقال آب از شمال و جنوب کشور در حال انجام است، عنوان کرد: انجام این کار آغاز شده و با پشتیبانی و پیگیری مسئولان و نمایندگان باید به پایان برسد.

وی افزود: درانجام کارها به همدلی و و حدت نیاز است باید از کاغذ بازی و سنگ اندازی جلوگیری کرد.

رئیس جمهور مسکن را نیز از ضروریات زندگی برشمرد و گفت: خوشبختانه در استان سمنان در بخش مسکن اقدامات خوبی انجام شده است.

رییس جمهور ادامه داد: استان سمنان دارای زمین های فراوان است و باید پروژه های مسکن مهر در آینده به صورت ویلایی و در زمین های با متراژ بالاتر بنا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وسعت ۱۸۷ میلیون هکتاری کشور گفت: اگر از ظرفیت های غیرفعال کشور به ویژه برخی از معادن، استفاده شود، دیگر نیازی به فروش نفت نداشته و می توانیم آن را به کالایی بهتر تبدیل کرده و با سود بیشتر به فروش برسانیم.

    نظرات