تأخیر ۸ ساله در افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه

تأخیر ۸ ساله در افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه

http://www.bananews.ir/کلنگ احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه سال ۸۳ به زمین زده شد و به گفته مسئولان ورزشی به دلیل کمبود اعتبار، با وجود گذشت ۸ سال از مهلت داده شده، تنها ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ضعف و خلع ید پیمانکار به همراه مسائل و مشکلات مالی به دلیل شرایط ویژه اقتصادی کشور از دلایل تاخیر در روند اجرای این طرح یاد می شود. این در حالی است که مدیرفنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منطقه شمال غرب کشور امیدوار است ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه امسال آماده بهره برداری شود.

کمتر از سه ماه به پایان سالجاری باقی مانده و دلایلی که موجب تاخیر در افتتاح این طرح مهم ورزشی در ارومیه شده از جمله مشکلات مالی، به این زودی ها قابل حل نیست. این موضوع موجب شد خوش سرشت در بازدید عصر دوشنبه اعلام کند: بهره برداری کامل این پروژه بستگی به جذب مابقی اعتبارات تخصیصی دارد که به تدریج اخذ و هزینه می شود.

این گفته مدیرفنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منطقه شمال غرب کشور را می توان این گونه تعبیر کرد که اگر وعده بهره برداری از این طرح پایان سالجاری محقق نشود به دلیل عدم تخصیص بودجه مورد نیاز است. اما سوال بی جواب این است که این خلف وعده ها تا کی ادامه دارد.

امسال تنها ۳۵ میلیارد ریال به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه اختصاص یافت

مدیرفنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منطقه شمال غرب کشور عصر دوشنبه در جریان بازدید از این طرح اظهارداشت: هم اکنون این پروژه پس از گذشت ۸ سال از آغاز کارش با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد ولی امسال به دلیل برخی مشکلات اعتباری تنها توانستیم ۳۵ میلیارد ریال را در اختیار بگیریم.

مهندس فریبرز خوش سرشت ادامه داد: این طرح از سال ۸۳ آغاز شده و پس از هزینه ۲۰ میلیارد ریال برای آن، به دلیل بروز برخی مشکلات از پیمانکار خلع ید شد وکار در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خریداری و نصب پروژکتورهای دو هزار وات از یک شرکت آلمانی، نصب زمین چمن مصنوعی و نصب صندلی های استاندارد مقاوم به اشعه نور خورشید و سرما از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در این میان نوسانات قیمت ارز و دلارهزینه های ما در این خصوص را چند برابر کرده است.

خوش سرشت تاکید کرد: این شرکت پس از بررسی های لازم با مبلغ ۵۵ میلیارد ریال وارد عقد قرار داد با پیمانکار جدید شد و از آن زمان عملیات ساخت آن با سرعت هر چه تمام تر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای اتمام این طرح ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: از این میزان ۳۵ میلیارد ریال اختصاص یافته و در صورت مدیریت درست و همکاری تنگاتنگ و مستمر مسوولان استان با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، قصد داریم این پروژه را تا پایان امسال به بهره برداری اولیه برسانیم.

 

مدیرفنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منطقه شمال غرب کشور تاکید کرد: بهره برداری کامل این پروژه بستگی به جذب مابقی اعتبارات تخصیصی دارد که به تدریج اخذ و هزینه می شود.

وی ادامه داد: تکمیل و راه اندازی سیستم سرمایشی و گرمایشی، تکمیل جکوزی، پارکینگ و سالن بدنسازی از دیگر بخش های این پروژه است که در فاز بعدی به مرحله اجرا در می آید.

خوش سرشت در خصوص ورزشگاه های پنج هزار نفری شهرستان های خوی، بوکان و سلماس گفت: خوشبختانه عملیات ساخت این سه پروژه با سرعت عمل هر چه تمامتر و بدون بروز مشکل خاصی ادامه دارد و تا پایان خرداد ماه سال آینده به بهر برداری می رسد.

فاز نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه دهه فجر افتتاح می شود

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی که در این بازدید خوش سرشت را همراهی می کرد اعلام کرد: فاز نخست این طرح عظیم، با آماده سازی زمین چمن مصنوعی، نصب صندلی های جایگاه تماشاگران، آماده سازی رختکن ها و آسفالت محوطه به اتمام می رسد که امید است این کار در فرصت باقی مانده تا ایام دهه فجر انجام شده و به بهره برداری اولیه برسد.

جواد محمودی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است اظهارداشت: با هماهنگی های صورت گرفته با کارفرما و پیمانکار آن، فاز اول این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

این وعده ها در حالی عنوان می شود که میزان پیشرفت فیزیکی این طرح از سوی خوش سرشت ۷۵ درصد عنوان شده ولی محمودی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی امیدوار است با افتتاح فاز نخست، تاخیر در این طرح را تا حدی توجیه کند.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان غرب همچنین در این بازدید تاکید کرد: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تحقق درآمدها، اجرای پروژهای عمرانی با مشکل مواجه بود که امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

محمودی در خصوص اعتبارات هزینه شده در سالجاری گفت: در سالجاری اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در اختیار پیمانکار قرار گرفته و در ادامه برای اتمام فاز اول مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص داده می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون چهار طرح ورزشی در قالب طرح ماندگار در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس و بوکان در حال ساخت است که تا پایان دولت دهم به مرحله بهره برداری می رسند.

محمودی در خصوص خرید یک تیم فوتبال برای حضور در لیگ دسته یک کشور گفت: امسال به دلیل برخی مشکلات موفق به این امر نشدیم ولی با توافقات حاصله از سوی مسئولان وزرات ورزش و جوانان امید آن داریم برای فصل آینده یک نماینده فوتبالی از استان آذربایجان غربی در لیگ دسته یک کشور داشته باشیم.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرستان ارومیه یکی از پنج پروژه مهر ماندگار ورزشی آذربایجان غربی است که باید تا پایان کار دولت آماده بهره برداری شود.

    نظرات