حرکت به سوی صنعتی‌سازی ساخت‌وساز

حرکت به سوی صنعتی‌سازی ساخت‌وساز

http://www.bananews.ir/همایش فن‌آوری‌های نوین در ساخت‌وساز شهری با حضور مدیران، مهندسان و ناظران بخش ساختمان برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جلال ایرانمنش - رییس شورای سیاست‌گذاری همایش - با اشاره به فعالیت‌هایی که طی چند ماه اخیر انجام شده و نیاز به هم‌اندیشی در حوزه ساخت‌وساز دیده شده است گفت: نیاز است صاحب‌نظران و افراد مجرب در حوزه ساخت‌وساز، تجربیات خود را در اختیار همکاران خود قرار دهند چراکه کمبود در انتقال تجربه در این حوزه دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که در زمینه انجام فعالیت‌های ساخت‌وساز شهری کمترین مشورت را از افراد با تجربه‌تر می‌گیریم اظهار کرد: از بهره‌برداری و به‌کارگیری روزانه و کارآمد نه تنها در ساخت‌وساز بلکه در زندگی اجتماعی نیز حمایت می‌شود.

در ادامه این همایش عباس ناصری - دبیر همایش فن‌آوری‌های نوین در ساخت‌وساز شهری - با اشاره به حرکت به سوی صنعتی‌سازی ساخت‌وساز گفت: کمبود شدید فضاهای مسکونی و به دنبال آن تامین فضاهای خدماتی مورد نیاز و متناسب با توسعه‌ی فضاهای مسکونی، ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و صنعتی در ساخت‌وساز الزامی است.

ناصری با بیان این‌که طی چند سال گذشته به ویژه از نیمه‌ی دوم دهه ۸۰ تا امروز دگرگونی عمیقی در ساختار تفکر مدیریتی ساخت‌وساز به وجود آمده است افزود: پشتیبانی نهاد‌های دولتی و خصوصی، دانشگاهی و تحقیقاتی در جهت تشویق و ترویج استفاده از فن‌آوری‌های نوین در این عرصه به وضوح دیده می‌شود.

دبیر این همایش با اشاره به توسعه صنعت ساخت‌وساز که یکی از نشانه‌های رشد و توسعه کشور‌ها محسوب می‌شود اظهار کرد: حرکت به سمت تولیدات صنعتی برای بهره‌گیری مناسب از منابع کشور، ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها ضروریست چراکه برای رسیدن به این هدف باید به سوی تولید صنعتی حرکت کرد و استفاده از فن‌آوری‌های نوین دراین باره راهبردی است.

ناصری خاطر نشان کرد: علم ساختمان فرآیندی ناظر بر تمامی فعالیت‌های مرتبط با طراحی، فن‌آوری‌ها، روش‌های ساخت‌وساز و تولید کارخانه‌ای قطعات و اجزای ساختمانی است که با رعایت موازین علمی به‌طورعمده، منطبق بر استاندارد‌های مدرن و رعایت محدودیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با موازین توسعه‌ی پایدار همراه است.

وی هدف صنعتی‌سازی ساختمان را بالابردن سرعت تولید و افزایش سهم تولیدات کارخانه‌ای و کاهش سهم اجزا عنوان کرد و گفت: سبک‌سازی، مقاوم‌سازی، صرفه‌جویی در مصالح، کاهش مصرف انرژی در دوران ساخت، بهره‌برداری، کاهش دوره‌ی ساخت و در نهایت کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز و بهره‌برداری از نتایج صنعتی‌سازی ساختمان است.

    نظرات