خریداران مسکن دست نگه دارند!

خریداران مسکن دست نگه دارند!

http://www.bananews.ir/رییس شورای شهر ارومیه، گفت: دلیل اصلی افزایش کاذب قیمت مسکن در ارومیه خریداران و میزان تقاضای کاذب برای این کالا است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پرویز جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت افزایش کاذب قیمت مسکن، گفت: اگر مردم با چنین هزینه‌ کرد بالا و قیمت زیاد تقاضای خرید مسکن و زمین را نداشته باشند طبیعتا قیمت مسکن در ارومیه کاهش می‌یابد چون در این بازار نیاز به ورود معقولانه و بر اساس نیاز است و گرنه امکان تضرر مردم نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن بدون دلیل افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: مسکن صرفا برای نیاز است و وقتی به تجارت تبدیل شود طبیعتا دلال سود می‌برد که در این راستا با عکس‌العمل صحیح خریداران و نیازمندان واقعی به عدم پرداخت هزینه‌های حبابی و عدم تعجیل در خرید خانه و زمین، بازار آرامش پیدا کرده و به قیمت واقعی نزدیک می‌شود و در نتیجه قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند.

رییس شورای شهر ارومیه، تأکید کرد: مردم اگر واقعا مجبور و نیازمند مسکن نیستند، توصیه می‌شود که در این شرایط خرید نکنند چون در این صورت قیمت‌ها کاهش یافته و به حد واقعی خود نزدیک می‌شود چرا که در حد اشباع است.

وی گفت: قیمت‌ها در صورت خرید زمین و خانه زمانی که بازار کاذب است باعث آشفتگی می‌شود و مردم ضرر می‌کنند اما در صورت نخریدن زمین و مسکن به قیمت کاذب، طبیعتا دلال ضرر خواهد دید و مجبور است خانه و قیمت را به نرخ واقعی و پایین‌تر و واقعی بفروشد.

جلیلی، قیمت‌گذاری منطقه‌ای واقعی را در راستای کاهش قیمت‌های کاذب و نزدیک شدن به قیمت‌های حقیقی طرحی مناسب و مستلزم اجرای سراسری موضوع ذکر کرد و یادآور شد: خریداران نباید عجولانه، اقدام به خرید زمین و مسکن کنند تا بازار غیر ملتهب، آنان را متضرر سازد.

    نظرات