سود مسکن‌ویژه از زبان وزیر

سود مسکن‌ویژه از زبان وزیر

http://www.bananews.ir/وزیر راه‌وشهرسازی که هفته پیش با جراحی در مسکن‌ویژه، دستور عزل پیمانکاران کم‌کار را صادر کرده بود، جمعه گذشته برای اطلاع از نتایج جراحی، معاون خود را روانه کارگاه تهرانسر کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس سازمان ملی زمین‌ومسکن –معاون نیکزاد- صبح جمعه با حضور در مسکن‌ویژه تهرانسر از پیمانکاران تعهد گرفت، تا نیمه بهمن‌ماه، تاخیر ۴ ماه اخیر را جبران کنند و میزان پیشرفت‌فیزیکی ساخت‌و‌ساز را به جدول‌زمانی از قبل طراحی شده برسانند تا امکان تحقق وعده دولت به پیش‌خریداران این واحدها بابت تحویل واحدها در پایان شهریور ۹۲ فراهم شود.
احمد اصغری‌مهرآبادی همچنین دو پیمانکار جدید را در کارگاه تهرانسر معارفه کرد تا نشان دهد عزم وزارت راه‌وشهرسازی در جراحی مسکن‌ویژه و خداحافظی اجباری با سازند‌ه‌های تنبل، جدی است.
 در کارگاه مسکن‌ویژه تهرانسر از هفته گذشته که نارضایتی وزیر راه‌وشهرسازی از پیشرفت‌فیزیکی کار بروز کرد، روند ساخت‌وساز متحول شده است؛ طوری که در ۷ روز اخیر اسکلت و سقف ۶ طبقه زده شده و این سرعت در روزهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

در بازدید جمعه گذشته، رییس اداره راه‌وشهرسازی استان تهران نیز از بررسی درخواست پیمانکاران برای افزایش قیمت مسکن‌ویژه در کارگروهی که بابت همین موضوع تشکیل شده خبر داد و گفت: به زودی قیمت جدید تعیین خواهد شد. فریبرز واحدی در عین حال تاکید کرد: نباید قیمت مسکن‌ویژه بهانه توقف ساخت‌وساز در کارگاه تهرانسر شود.
مسکن‌ویژه چند می‌ارزد؟
 وزارت راه‌وشهرسازی اواخر تابستان امسال واحدهای مسکونی پروژه مسکن‌ویژه تهرانسر را مترمربعی حدود ۲ میلیون تومان به متقاضیان واجدشرایط پیش‌‌فروش کرد. آن زمان قیمت واحدمسکونی معمولی در تهرانسر حدود مترمربعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با این حساب، پیش‌خریداران مسکن‌ویژه در همان زمان حدود ۱۰ درصد سود کرده بودند.
اما در ماه‌های اخیر به دلیل شتاب افزایش قیمت مسکن در تهران، سود اسمی خریداران مسکن‌ویژه افزایش پیدا کرده است.
در حال حاضر قیمت واحدمسکونی نوساز در تهرانسر طبق گفته دلالان بازار مسکن به مترمربعی حداقل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت پیش‌فروش مسکن‌ویژه ثابت و مقطوع تعیین شده است. در این صورت در ۴ ماهی که از عمر مسکن‌ویژه تهرانسر می‌گذرد چیزی در حدود ۳۵ درصد سود‌ نصیب پیش‌خریداران شده است که البته این سود بدون احتساب سود ناشی از پرداخت ۱۰ ساله نیمی از بهای مسکن‌ویژه است.
سود ۳۵ درصدی خرید مسکن‌ویژه را علی نیکزاد وزیر راه‌وشهرسازی نیز تایید کرده و گفته است: خرید مسکن ویژه با این شرایط بین ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به بازار مسکن تهران سود در بر خواهد داشت. به گزارش دنیای‌اقتصاد ، رشد قیمت مسکن در ماه‌های آتی درجه استقبال از پیش‌خرید مسکن‌ویژه در تهران را چندبرابر خواهد کرد.
در این پروژه هم‌اکنون معادل نصف ظرفیت واحدها، متقاضی ثبت‌نام کرده است.
گفته می‌شود برای پیش‌خرید مسکن‌ویژه متقاضی وجود دارد، اما مبلغ بالا و شرایط سخت برای ورود به آن مانع ثبت‌نام شده است.

    نظرات