عمر ۱۰ ساله آسفالت در کشور / آسفالت خوب در دنیا ۲۰ سال ماندگاری دارد

عمر ۱۰ ساله آسفالت در کشور / آسفالت خوب در دنیا ۲۰ سال ماندگاری دارد

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این‌که عمر ماندگاری آسفالت خوب در دنیا ۲۰ سال است، گفت: حداقل ماندگاری آسفالت باکیفیت خوب در کشور ما ۷ تا ۱۰ سال است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت کیفیت آسفالت‌های مورد استفاده در راه‌های استان تهران گفت: در مراحل تولید فرآیند آسفالت کنترل‌هایی انجام می‌شود که با روش‌های سنتی و نیز روش‌های جدید صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ترکیب‌های جدید برای افزایش طول عمر و ماندگاری بالای آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طول عمر آسفالت‌ به پارامتر‌هایی مرتبط است که شرایط جوی، نظارت و کیفیت مصالح به ویژه قیر، ضوابط و کنترل کیفی و نیز میزان تردد و ترافیک جاده‌ها از جمله آن‌ها است.

قائم مقام وزیر در استان تهران با بیان این‌که استان تهران بیشترین ترافیک و تردد در جاده‌های برون‌شهری را دارد، گفت: سعی کردیم آسفالتی خوب در راه‌های استان تهران برای پایین‌ آوردن هزینه‌ی روکش مجدد جاده‌ها استفاده کنیم.

واحدی یادآور شد: در راه‌های منتهی به تهران از آسفالت جدید SMA و پلیمیری استفاده خواهیم کرد که ماندگاری ۱۰ ساله دارد، اما هنوز این کار عملیاتی نشده است.

وی در مورد عمر مفید آسفالت گفت: در روکش‌های نازک آسفالتی حداقل پنج سال و رویه‌های RCC یا بتون غلتکی عمر مفید ماندگاری ۷ تا ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود. البته آسفالت خوب در دنیا ۲۰ سال ماندگاری دارد و دلیل آن کیفیت قیر خوب و مصالح و ماشین‌آلات پخش خوب و کیفیت اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع راه‌های روستایی و اصلی استان تهران ۴۰۰ کیلومتر روکش آسفالتی جدید با حجم ۶۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری انجام شده است.

    نظرات