بودجه ۱۲ هزار میلیاردی شهرداری‌تهران

بودجه ۱۲ هزار میلیاردی شهرداری‌تهران

http://www.bananews.ir/شهرداری ‌تهران برعکس دولت، پیش‌نویس بودجه سال۹۲ را سرموقع تهیه کرده و امروز برای تصویب به شورای‌شهر می‌فرستد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رقم بودجه سال آینده شهرداری‌تهران را محمدباقر قالیباف ۱۲ هزار میلیارد تومان تعیین کرده است که ۳۳ درصد نسبت به بودجه ۹هزار میلیارد تومانی امسال افزایش پیدا کرده است، اما معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری‌تهران چنین مقایسه‌ای را قبول ندارد و معتقد است: بودجه ۱۲ هزار میلیاردی سال۹۲ شهرداری نسبت به کل بودجه سال۹۱ که شامل اصل بودجه و متمم آن می‌شود و در کل ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده، فقط حدود ۱۰ درصد رشد کرده است.
مناف‌هاشمی معاون برنامه‌ریزی شهر تهران درباره جزئیات بودجه سال آینده شهرداری با تاکید براینکه بودجه ۹۲ کاملا انقباضی بسته شده است، اعلام کرد: رقمی که با جمع‌آوری درخواست شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه برای بودجه سال آینده به‌دست آورده بودیم ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اما در نهایت آن را به ۱۲ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.
مناف‌هاشمی معاون شهردار تهران با اشاره به هزینه‌های پیش‌بینی شده برای اداره پایتخت در سال آینده به «دنیای اقتصاد» گفت: برای سال آینده حداقل هزینه‌های اداره پایتخت و اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه کاره را در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که البته با توجه به هزینه‌بر بودن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، برای سال آینده هیچ پروژه‌ جدیدی در شهر تعریف نکرده‌ایم.
او به جمع بندی پروژه‌های تعریف شده در بودجه سال ۹۲ اشاره و اظهار کرد: اجرای پروژه جدیدی را در دستور کار بودجه ۹۲ قرار ندادیم و فقط پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت‌دار حمل‌و‌نقلی در دستور کار قرار دارد.
هاشمی تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران طبق موعد (پایان دی ماه) امروز برای بررسی در کمیسیون‌های مختلف به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.
او با اشاره به سیاست‌های در نظر گرفته در بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران افزود: ادامه بودجه‌ریزی عملیاتی، پروژه‌های بزرگراهی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مترو و آنچه که به عنوان دغدغه‌های اصلی مردم شهر تهران است از سیاست‌ها و اهدافی است که در این لایحه پیش‌بینی شده است.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: پیش‌بینی می کنیم تا پایان سال ۱۰۰ در صد بودجه سال جاری تحقق پیدا کند.
 

    نظرات