تخریب و نوسازی مدارس خطرآفرین نیازمند بودجه ۲ هزار میلیاردی است

تخریب و نوسازی مدارس خطرآفرین نیازمند بودجه ۲ هزار میلیاردی است

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: برای تخریب ونوسازی مدارس خطرآفرین و تبدیل این مدارس به محلی امن و ایمن برای دانش آموزان و معلمان نیازمند پرداخت دو هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: بسیاری از مدارس شهر تهران نیازمند تخریب و نوسازی هستند و حتی بسیاری از آنها متعلق به آموزش و پرورش نیستند و مراجع قضایی حکم به تخلیه آنها داده اند.

وی با بیان اینکه قدمت مدارس کلانشهرها به ویژه تهران نسبت به مدارس سایر شهرها بسیار بیشتر است، تصریح کرد:در دو- سه سال گذشته مدارس بسیاری از شهر تهران تخریب و نوسازی شده اند، اما با توجه به قدمت و تعدد مدارس، برای نوسازی بیشتر مدارس نیازمند بودجه هستیم.

رئیسی با اشاره به ماده ۲۲ قانون پنج ساله توسعه، گفت: براساس این قانون دولت مکلف به پرداخت مابه التفاوت مدارس تخریب نشده به منظور نوسازی آنها بود که براساس پیش بینی های ما در صورتیکه این مابه التفاوت پرداخت شود، تا سال ۱۳۹۴ در زمینه نوسازی و خارج کردن مدارس از لیست فهرست مدارس خطرآفرین به نقطه ایمن خواهیم رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس درباره این میزان مابه التفاوت توضیح داد: در سال ۱۳۸۹ این مابه التفاوت در حدود چهار میلیارد دلار برآورد شده بود که براساس ارزش ریالی رقمی در حدود ۶ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان آن تامین شده است.

وی با ابراز امیدواری برای اختصاص مابقی هزینه مابه التفاوت گفت: با توجه به نوسانات قیمت دلار و رشد قیمت فعالیتهای عمرانی امکان تحقق نوسازی مدارس تا سه سال آینده امکانپذیر نیست و باید اعتبار افزایش یابد.

 

    نظرات