مسجد پاچنار راوند کاشان مرمت و بازسازی شد

مسجد پاچنار راوند کاشان مرمت و بازسازی شد

http://www.bananews.ir/سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت و بازسازی مسجد پاچنار راوند این شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین یزدانمهر در گفتگو با خبرنگار مهر، هزینه اختصاص داده شده به این مسجد را بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال اعلام و مدت بازسازی این بنای تاریخی را ۴ ماه ذکر کرد و گفت: این مسجد در محله پاچنار راوند واقع شده و با توجه به سبک و شیوه معماری این بنا و اطلاعات میدانی و محلی به دست آمده قدمت این بنا حداقل به دوران قاجار بر می گردد.

وی، از مشخصات و ویژگی های این بنای تاریخی را دارابودن دو شبستان تحتانی و فوقانی که بر روی یکدیگر قرار گرفته و نداشتن صحن و حیاط و الگوی ویژه طاق های چهاربخشی شبستان تحتانی برشمرد و افزود: این مسجد به درخواست ساکنین محل جهت استفاده عمومی، بنا گشته و نام این مسجد بر حسب قرار گرفتن در محله پاچنار به همین نام معروف شده است.

به گفته وی، برداشتن لایه های مختلف آوار و سبک سازی بام،در آوردن بندهای فرسوده روی طاق ها و لنگه ها اجرای دوغاب ریزی به صورت کف مال با ملات گچ جهت استحکام بخشی سقف ها ،اجرای شیب بندی سطح بام و هدایت آب های سطحی،اجرای آجر فرش بام با آجر سنتی پس از ایزولاسیون ،بند کشی آجر فرش ها و بدنه سازی و بازسازی کف فرش های داخلی از جمله اقدامات عملیاتی این مسجد تاریخی است.

این مسجد تاریخی به شماره ۲۳۰۱۴ در تاریخ ۲/۵/۸۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    نظرات