خرم آباد همچنان روی موج زلزله/ ثبت یک زمین لرزه ۳٫۲ ریشتری

خرم آباد همچنان روی موج زلزله/ ثبت یک زمین لرزه ۳٫۲ ریشتری

http://www.bananews.ir/طی دو روز گذشته لرستان ۱۱ بار لرزیده است که آخرین لرزش آن مربوط به بامداد امروز پنج شنبه در خرم آباد بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) روز سه شنبه هفته جاری استان لرستان شاهد وقوع یک زلزله نسبتا شدید بود که بر اثر آن بسیاری از شهرستانهای استان لرزیدند. این زمین لرزه با شدت ۴٫۹ ریشتر با کانون اصلی سپیددشت به وقوع پیوست.

پس از وقوع این زمین لرزه خرم آباد و دیگر بخشهای تابعه و حتی چالانچولان و کوهنانی نیز شاهد زمین لرزه بودند به طوریکه در مدت زمان دو روز گذشته ۱۱ زمین لرزه در مناطق مختلف استان توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای استان لرستان ثبت شد.

بنابر این گزارش در این زمین لرزه ها خرم آباد، زاغه، سپیددشت، کوهنانی و چالانچولان تکان خوردند که بزرگترین پس لرزه بعد از وقوع زلزله اصلی ۴٫۹ ریشتری و زلزله ۳٫۱ ریشتری در خرم آباد با شدت ۳٫۲ ریشتر صبح امروز در خرم آباد به وقوع پیوست.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این زمین لرزه با شدت ۳٫۲ ریشتر در شهر خرم آباد به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۶ و۳۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه بامداد امروز پنجشنبه ذکر کرد و بیان داشت: کانون این زمین لرزه در خرم آباد بوده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را شش کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸٫۵۱ و ۳۳٫۲۹ بوده است.

خرم آباد مرکز استان لرستان دارای نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت است.

استان لرستان از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

بنابر این گزارش زلزله ۴٫۹ ریشتری رخ داده در شهر سپیددشت لرستان به رغم اینکه تلفات جانی و خسارت جدی مالی به دنبال نداشت ولی در چند روستای نزدیک به کانون زمین لرزه موجب خسارتهایی به واحدهای خشتی و گلی شد تا مسئولان امر مجبور به ایجاد کمپ اسکان موقت در روستای چشمه علی شوند.

    نظرات