قیمت‌های نجومی مسکن در منطقه یک تهران

قیمت‌های نجومی مسکن در منطقه یک تهران

http://www.bananews.ir/هنگامی که یک واحد مسکونی نوساز در منطقه یک تهران با قیمت متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از نظر عده‌ای بنگاهدار املاک به عنوان کالایی شبیه به بنجل شناخته می‌شود، قابل پیش‌بینی است مالکانی که تصمیم دارند واحد فروشی شان از این عنوان بهره‌مند نشود ارزش هر متر مربع از واحدشان را به چه میزان تعیین می‌کنند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ممکن است گاهی اوقات متقاضیان در حین پرس وجوی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی از طریق مشاوران املاک دچار شک و تردید شوند؛ زیرا در برخی مواقع نرخ‌هایی که در فایل فروش آگهی، اعلام می‌شود و به نظر هم منصفانه می‌رسد به عقیده بنگاهداران حقیقت ندارد یا اینکه این دسته از واحدهای مسکونی را با پایین‌ترین درجه کیفیت عنوان می‌کنند. به خاطر این طرز تفکر دلالان، اکنون واحدهایی در بازار فروش مسکن منطقه یک تهران هستند که ارزش هر متر مربع آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌شود.
این مساله به این معنا نیست که قیمت پیشنهادی آنها بیش از نرخ واقعی تعیین شده است، چراکه کارشناسان مسکن به علت یکسری دلایل، بازه قیمت فروش مسکن در منطقه یک تهران را تا این ارقام پیش‌بینی می‌کنند، اما با این حال محاسبه هر متر مربع با بیش از ۱۰ میلیون تومان برای برخی از واحدها جای تعجب دارد! چراکه در مشخصات فایل این واحدها از امکانات خاص یا ویژگی‌های منحصر به فردی نام برده نشده است.
با این حال به نظر می‌رسد خریدارانی که این واحدهای مسکونی را برای خرید می‌پسندند تنها برای اسم و رسم سازنده یا موقعیت ملک، پول پرداخت می‌کنند.

    نظرات