افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکن مهر در اردبیل

افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکن مهر در اردبیل

http://www.bananews.ir/مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون ۳۸ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان به مرحله عقد قرارداد رسیده که پیش‌بینی می‌کنیم این ظرفیت به ۴۰ هزار واحد افزایش پیدا کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهرام باباخانی در جلسه ستاد مسکن شهرستان سرعین اظهار کرد: ثبت‌نام از متقاضیان جدید مسکن مهر به صورت محدود و در قالب خودمالکین صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد بیشترین تمرکز و همت کاری ما بر این باشد که واحدهای احداثی به سرعت تکمیل و به متقاضیان واگذار شود. وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکن مهر اعم از خودمالکین، تعاونی‌ها، ۹۹ ساله و بافت فرسوده به متقاضیان واگذار شده است، تصریح کرد: مابقی ۲۸ هزار مسکن مهر استان قرار است تا پایان دولت دهم تکمیل شوند که ۱۸ هزارتای آن دهه فجر امسال در سطح استان با حضور مسوولان کشوری به مرحله افتتاح می‌رسد.

باباخانی با اعلام اینکه اجرای مسکن مهر سبب شده تا قیمت مسکن و زمین تثبیت شده و از دلال‌بازی در این حوزه و افزایش غیرمنطقی و کذایی قیمت‌ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: تحویل پروژه مسکن مهر قطعا به این تعادل‌سازی بیشتر کمک می‌کند. مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به خرسندی خانواده‌های کم درآمد در مورد ساخت و ساز مسکن مهر اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در اشتغال نیز آثار مثبتی به همراه داشته که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی از حل مشکلات زیرساختی و شبکه‌گذاری مسکن مهر و توافق با شرکت‌های خدمات‌رسان برای تکمیل طرح‌های زیرساختی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد فعالیت‌های مثبت و سازنده شروع شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین نیز گفت: بعد از تشکیل پرونده برای متقاضیان مسکن مهر افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند تا از این طرح مطلوب و مناسب بهره‌مند شوند.
علی واحد اظهار کرد: در این شهرستان ساخت واحدهای مسکونی مهر با سهمیه ابلاغی حدود ۱۸۰ واحد برای جمعیت ۵ هزار نفری این شهر اعلام و ابلاغ شده است؛ به طوری‌که ۲۰ درصد بیشتر از متقاضیان مسکن مهر سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده تا در صورت نیاز جایگزین افرادی شوند که احتمال دارد مراجعه نکرده یا نخواهند از تسهیلات مسکن مهر استفاده کنند.
وی تصریح کرد:‌ یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما تحویل به موقع مسکن مهر با اولویت افراد واجد شرایط و دارای اولویت است که در همین راستا تا پایان سال سعی می‌کنیم با متقاضیان عقد قرارداد کنیم. واحد خاطرنشان کرد: البته تاکنون با حدود ۱۰۰ نفر عقد قرارداد با بانک‌های عامل صورت گرفته که از این تعداد نیز تاکنون ۶۰ درصد توانسته‌اند تسهیلات بانکی دریافت کنند که انتظار می‌رود بانک عامل در پرداخت این تسهیلات همت بیشتری داشته باشد.

    نظرات